Het van origine Franse merk BIC - in Nederland vooral bekend om zijn pennen - maakte voor de Australische markt een online commercial voor zijn wegwerpscheermesjes. Hipster zijn wel vaker het mikpunt van scheermerken geweest, maar net nu de subcultuur volgens AdvertisingAge weer wat populariteit wint, opent BIC (opnieuw) de aanval.
In de stijl van een goede doelen commercial vertelt een moeder het verhaal van haar zoon die ze, door zijn hipsterachtige gedrag en uiterlijk, nauwelijks meer herkend. Aan het einde van de video wordt de hipster opgevangen door zijn naaste omgeving en helpen ze hem weer op het 'rechte' pad.
De campagne is bedacht en ontwikkeld door McCann Melbourne en wordt gepubliceerd op de sociale kanalen van BIC.
Credits
Agency: McCann Melbourne
Client: Bic
Marketing Director - BIC Asia Pacific: Gregoire Mantoux
Brand Manager - Shavers BIC Oceania: Hermann Jaaniorg
Executive Creative Director: Patrick Baron
Associate Creative Director: Ben Davis
Art Director: Ryan Clayton
Copywriter: Patrick Trethowan
Editor: Patrick Jennings
Managing Director: Adrian Mills
Business Director: Alec Hussain
Senior Account Manager: Alex Haigh
Digital Director: Tony Prysten
Associate Digital Producer: Allison Snow
Social Lead: Chris Baker
Digital Designer: Kenneth Sahoury
Head of Broadcast: Victoria Conners Bell
TV Producer: Anne Comber
Director: Aaron Wilson
Executive Producer: Robert Stock
Production Manager: Johanna Rayner
Animation: Cameron Gough
Illustration: Maisen Hall