Volgens Axe blijkt - uit eigen onderzoek - dat 9 van de 10 vrouwen mannen aantrekkelijker vinden, wanneer ze comfortabel zijn met zichzelf. Met de door 72andSunny Amsterdam ontwikkelde internationale campagne 'Find Your Way' (zie hieronder), viert het deodorantmerk 'het man zijn', in welke vorm dan ook.
De campagne gaat ook in Nederland lopen en wel vanaf begin februari. De originele Engelstalige voice-over wordt in de Nederlandse versie gehandhaafd. De commercial wordt in het Nederlands ondertiteld.
Naast de vernieuwde positionering, lanceert Axe een nieuwe lijn premium scheerproducten.
'Het merk Axe zal altijd over aantrekkingskracht gaan', stelt Rik Strubel, global vice president Axe. 'De meeste mannen kennen hun pluspunten, maar voelen zich desondanks niet comfortabel met zichzelf. Meestal omdat ze bang zijn wat andere van hen denken of onzeker worden door de maatschappelijke standaard van schoonheid. Dat willen wij veranderen.'
Daardoor lijkt de nieuwe campagne iets weg te hebben van de veelbekroonde Dove-campagne #RealBeauty, maar dan in een 'mannelijk jasje'. 'Axe heeft met zijn communicatie altijd een bepalende rol binnen cultuur gespeeld', aldus Carlo Cavallone, executive creative director 72andSunny Amsterdam. 'Met Find Your Way ontdoen we de vrijgevochten man van bullshit en geven we hem handvatten om aantrekkelijk te zijn als zichzelf.'
De internationale campagne is vanaf begin februari te zien op de Nederlandse televisie. Later dit jaar zal de vernieuwde positionering van Axe meer vorm krijgen met enkele crossmediale samenwerkingen, waaronder een serie met jongerenplatform Vice.
Instagroom-tutorial: The Bold Quiff
Credits
BRAND: AXE
Senior Vice-President: Pablo Gazzera
Global Vice-President: Rik Strubel
Senior Global Brand Director: Fernando Desouches
Global Brand Development Manager: Caroline Gregory
Global Brand Development Manager: Catherine Tyvaert
Global Assistant Brand Development Manager: Flavio Stanzione
AGENCY: 72ANDSUNNY AMSTERDAM
Executive Creative Director/Writer: Carlo Cavallone
Managing Director: Nic Owen
Director of Strategy: Stephanie Feeney
Creative Director/Writer: Laura Visco
Creative Director/Writer: Emiliano Trierveiler
Head of Design: Richard Harrington
Senior Designer: Mario Guay
Group Brand Director: Rob Conibear
Brand Director: Justin Martin
Senior Business Affairs Manager: Madelon Pol
Business Affairs Manager: Nickie Stevens
Strategy Director: Danny Feeney
Strategist: Paul Chauvin
Director of Film Production: Stephanie Oakley
Executive Producer: Peter Montgomery
Production Coordinator: Sanne Van Hattum
PRODUCTION COMPANY: DIVISION
Director: François Rousselet
Executive Producer: Jules de Chateleux
Line Producer: Aurelie Bruneau
DoP: Nicolas Loir
EDITOR: FINAL CUT
Editor: Amanda James
VFX: MATHEMATIC
Producer & Owner: Guillaume Marien
VFX Producer: Hélène Saint-Riquier, Mélodie Stevens
Post Production Supervisor: Yann Aldabe
On Set Supervisor: Lucas Salton
Matte Painting: Fred Brandon, Carl Edlund
Modeling: Thierry N’Guyen, François Rimasson
VFX: Hugo Jaulin, Steven Dupuis, Nicolas Sauval
Tracking Layout: Fred Mayer, Cyril Cassaigne
Render: Thomas Nautin, Fabien Julvecourt
Lead Flame Artist: Fred Brandon
Lead Compositor: Yann Aldabe
I/O: Tony Horel, Théodine Jonnet
TELECINE: FRAMESTORE
Colourist: Simon Bourne
MUSIC: DIAMOND HOO HA MAN, by Supergrass
Music Supervisor: Tammy Tinawi @ Big Sync
SOUND DESIGN 7 MUX: 750MPH
Sound Design & Mix: Sam Ashwell, Mark Hellaby