door Robert Heeg in Londen
'Als er verwarring is, komen meer mensen naar ons toe om hulp,' aldus Roth, die een van de vele grote namen is tijdens Advertising Week Europe in Londen. De IPG-topman sprak vanmorgen op een sessie getiteld Evolution or Revolution, die gewijd was aan de digitale impact op de media: 'Als consultants helpen wij onze klanten navigeren, maar we moeten wel elke dag voorop zien te blijven. Als je niet kunt veranderen, zit je in de verkeerde industrie.'
Om de flexibiliteit van zijn eigen bedrijf te illustreren, liet Roth een voorbeeld zien: de Make Up Genius-app voor L'Oreal laat vrouwen verschillende soorten en kleuren cosmetica proberen met behulp van argumenten reality. Dat kunnen ze thuis doen, maar bijvoorbeeld ook in een winkel door het product te scannen. Ze kunnen in-app ook gelijk de producten bestellen.
Make Up Genius was anderhalf jaar in ontwikkeling, dus het was geen eenvoudige procedure. Wel een noodzakelijke, zo onderstreepte Roth. 'Dit is hoe onze business zich moet ontwikkelen; meer product- dan campagnegericht. De consument verwerpt advertenties, zeker pop-ups. Reclame moet gebruiksvriendelijk en relevant worden.'
Roth legde verder uit dat bij IPG niet in silo's wordt gedacht. 'Wie een goed idee heeft, kan hiermee scoren, ook al concurreert dat idee mogelijk met wat andere bureaus doen in het netwerk. Een organisatie die in silo's denkt is vooral met zichzelf bezig, niet met de klant. Klanten die zien dat je op hen focust, zijn klanten voor het leven.'
#AWEurope: 'Reclame moet gebruiksvriendelijk en relevant worden'
IPG-topman Michael Roth ziet kansen voor bureaus toenemen door verwarring in mediawereld.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement