"Zeg, stelletje blije eikels, jullie denken dat het zo goed gaat in de sponsoringbranche, maar het kan allemaal veel beter hoor." Dat was gechargeerd gezegd de boodschap die Alfred Levi vandaag had voor sponsoringminded Nederland.
Levi hield zijn (positief) kritische verhaal tijdens het Sponsorhuiscongres 'Next stop in sponsoring.' Een gebrek aan professionaliteit, vriendjespolitiek bij directeuren, het gemis van effectmeting en nog veel meer (alom bekende?) problemen in de sponsoringbranche werden begeisterd blootgelegd. En hoewel Levi de slechte voorbeelden zelden bij naam noemde - de Eredivisie CV daargelaten, die moesten het nogal ontgelden - gebeurde precies wat Levi beoogde; het zorgde de rest van de dag voor discussie en flink wat lange sponsortenen.
Voordat Levi aan het woord kwam, hield Floris van Dam van Sport+Markt een rooskleurig verhaal over de branche. "We gaan allemaal meer geld besteden aan sponsoring en we zijn goed bezig." En vanavond worden de SponsorRingen uitgereikt dus ook dan worden er weer genoeg veren in elkaars sponsorkonten gestoken. Het verfrissende verhaal van Levi was daarom een welkome afwisseling. SponsorRing-voorzitter en Raboman Vincent Pijpers betitelde de toedracht van Levi als een karikatuur. Alfred Levi werd spontaan benoemd tot de 'Toon van Driel van sponsorland.'
Een verslag van het overigens prima congres vinden we binnenkort vast in Sponsor Magazine. Ik ben benieuwd hoe daarin de kritiek van Levi opgepakt wordt. De line-up van sprekers, de discussies tijdens de ronde tafelgesprekken en de indrukwekkende deelnemerslijst gaven aan dat sponsoring hoog op de communicatie-agenda staat.
Alfred Levi heeft de branche wel heel erg openlijk uitgedaagd om op een nog professionelere en effectbewustere manier te werk te gaan. Meer goede cases kunnen niet uitblijven. Al is het maar om Levi's ongelijk te bewijzen...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!