De retailer deed een pilot met nieuw geopende winkels. Dat was volgens moederconcern Audax een succes en daarom hebben nu alle honderd vestigingen een metamorfose ondergaan. Met de nieuwe huisstijl en signing moeten de winkels ‘de grootst mogelijke actualiteit en urgentie uitstralen’.
AKO richt zich dan ook op de hightrafficshopper: het type consument dat heel even rust zoekt in een haastige wereld.
In alle communicatie wordt gerefereerd aan behoeftes van het moment. Met uitingen als ‘Omdat je nu even wilt ontspannen’, ‘Omdat je nu een cadeautje wilt’ en ‘Omdat je nu zin hebt om te lezen’.
Ook de nieuwe huisstijlkleur kraft moet dat gevoel van urgentie en actualiteit onderstrepen, evenals de pay-off ‘Voor nu’.
‘In een AKO-winkel is het zaak dat iemand zo snel mogelijk bij het juiste product belandt, ongeacht of iemand een specifiek product in gedachten had. Om dit te bereiken werken we met een nieuwe formule die duidelijk richting geeft’, licht AKO-directeur Sjaak Mark toe.
Om de vernieuwing onder de aandacht te brengen biedt de formule de Nu Of Nooit Weken, waarbij er kortingen zijn op cadeauartikelen, wenskaarten en zoetwaren. Verder is er een tijdschriftenactie met gratis een tweede blad naar keuze.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!