Dat blijkt uit de laatste aflevering van het jaarlijkse Adreaction onderzoek, uitgevoerd door Millward Brown. AdReaction: Video creative in a digital world (AdReaction Video). Voor het onderzoek werden13,500 consumenten in 42 landen ondervraagd naar hun multiscreen gebruik. De uitkomsten geven inzicht in hoe, waar en waarom mensen video content bekijken, wanneer ze open staan voor advertenties en welke creatieve benaderingen het beste werken op elk device.
In Nederland wordt gemiddeld 103 minuten per dag tv (live en on demand) gekeken en 63 minuten op andere devices (smartphone/laptop/tablet) . Maar staan consumenten open voor reclame op hun smartphone?
Uit de resultaten van ‘AdReaction’ blijkt dat consumenten het belangrijk vinden dat hun privacy gewaarborgd blijft. ZEzijn allergisch voor advertenties die al te duidelijk gebaseerd zijn op hun zoekgedrag. Ook willen consumenten advertenties graag kunnen skippen of starten. En de eerste seconden moeten gelijk prikkelen, anders wordt de reclame alsnog niet bekeken.
Een belangrijke gevolgtrekking is verder: hoe meer humor een reclame bevat, hoe minder snel de kijker wegklikt.
Bekijk het volledige rapport hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!