AB InBev koopt Amerikaanse microbrouwerij

De groei op de biermarkt zit ’m in de microbrouwerijen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Anheuser-Busch InBev heeft de New Yorkse microbrouwerij Blue Point Brewing Co gekocht.

AB InBev, de grootste bierproducent ter wereld, wil hiermee zijn marktaandeel vergroten in de markt van het ambachtelijke biersegment.

Die markt groeit sterk. Ter vergelijking: in 2012 groeide de ambachtelijke brouwerij-industrie met 15 procent, de totale bierverkoop in de VS groeide met slechts 0,9 procent, volgens cijfers van de .

Microbrouwerijen vormen nog wel een klein deel van de bierverkoop, maar is volgens in 20 jaar tijd van een niche-markt uitgegroeid tot een business met 12 miljard dollar omzet.

De microbrouwerijen hebben gezamenlijk een marktaandeel van bijna 7 procent, meldt .

In 2011 kocht Anheuser - Busch InBev al Goose Island uit Chicago. Belgisch biermerk Duvel Moorgat kocht Kansas City&;s Boulevard Brewing Co in oktober 2013.

Hoeveel Anheuser - Busch InBev voor de microbrouwerij betaalde, is niet bekendgemaakt.

Blue Point werd opgericht 15 jaar gaan in Patchogue, New York.

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie