Viacom International Media Networks (VIMN) maakte vandaag de resultaten bekend van een baanbrekend nieuw onderzoek: ‘The Next Normal: An Unprecedented look at Millenials Worldwide’. Dit onderzoek schetst het eerste globale portret over deze belangrijke en invloedrijke demografische doelgroep. De bevindingen werden gepresenteerd door Colleen Fahey Rush, Executive Vice President en Chief Research Officer, Viacom Media Networks in het Monaco Media Forum.
In deze analyse zocht Viacom naar verschillen en overeenkomsten tussen de Millenials over de hele wereld. Het onderzoek heeft ieder continent betrokken en geeft inzicht in houdingen, waarden, aspiraties en perspectieven van jonge mensen (leeftijd 9-30) uit 24 verschillende landen. Onderdeel van de studie waren de landen Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, China, Egypte, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, India, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Polen, Rusland, Saudi-Arabië, Singapore, Zuid-Afrika, Spanje, Zweden, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.
Hier volgen een aantal voorbeelden van enkele van de belangrijkste resultaten uit het onderzoek:
Economie belangrijkste zorg
De studie achterhaalde dat de globale economische crisis als nummer 1 het meeste effect heeft op de Millenial generatie.
1. 68% voelt zich er persoonlijk door geraakt (Dit percentage is nog hoger in Spanje, Italië en Griekenland waar de cijfers naar respectievelijk 86%, 85%, 80% stijgen).
2. Het geeft een gevoel van angst over hun toekomstige baangarantie: 49% gelooft dat de zekerheid van het krijgen van een baan verder zal afnemen.
3. Er is een grote daling sinds 2006 in de zekerheid dat de jeugd vandaag de dag meer zal verdienen dan hun ouders (slechts een kwart is het hiermee eens).
Gelukkig
Ondanks deze onzekere economische tijden beschrijft een hoog percentage (76%) van de Millenials zichzelf als erg gelukkig. Dit is twee maal zoveel als de 33% van de Millenials die zichzelf als gestressed beschrijft.
1. 76% beschrijven zichzelf als erg gelukkig.
2. 33% beschrijven zichzelf als gestressed.
Technologie
Technologie definieert de Millenial generatie niet. Het schept mogelijkheden, het vormt een basis van relaties en het speelt een belangrijke rol in de totstandkoming van hun positieve kijk.
1. Slechts de helft van de Millenials voelt dat de introductie van social media en de smartphone erg belangrijk voor ze is.
2. Ondanks dit gelooft drie kwart van de Millenials dat sociale media een positief effect op hun relatie met vrienden hebben.
Trots en tolerant
Het gevoel van nationale trots onder Millenials neemt toe, maar ze zijn ook in toenemende mate open en tolerant tegenover mensen uit andere landen. Dit is een sleutelfactor voor VIMN in het aanbieden van‘’Glocal’’ content voor deze doelgroep. Glocal content is programmering die de juiste balans heeft tussen wereldwijde en lokale thema’s. Bevindingen van ‘’The Next Normal’’ geven een erg positieve indruk van ‘’Glocalisatie’’ onder Millenials.
1. 83% is het eens met “Ik ben trots om een […] te zijn” (was nog 77% in 2006)
2. 76% is het eens met “het is belangrijk om de tradities van mijn land te behouden” (was nog 68% in 2006)
3. 73% vind het geweldig dat mensen uit andere landen hier komen wonen (was nog 51% in 2006)
4. 84% is het eens met “mijn leeftijdsgroep kan de wereld positief veranderen”
5. 73% is het eens met “toegang hebben tot het internet verandert de manier waarop ik over de wereld denk”
Eerder wij, niet ik
Sleutelfactoren voor deze generatie zijn flexibiliteit, nieuwsgierigheid over de wereld en de wil om te delen en met elkaar verbonden te zijn. Het gaat Millenials niet om ‘’Ik’’, b.v. erg egocentrisch – zoals sommigen ze wilden beschrijven – maar op het wereldwijde niveau, gaan ze veel meer over het ‘’wij’’ – jezelf openstellen en omarmen van een wijdere wereld en het laten zien van een constante positieve instelling.
1. 87% is actief nieuwsgierig over de wereld
2. 87% past de zin “delen en verbinden” op zichzelf toe
3. 86% beschrijft zichzelf als tolerant
4. 85% beschrijft zichzelf als snel aan veranderingen aan te kunnen passen
5. 93% gelooft op een global niveau dat het onze verantwoordelijk is om alle mensen met respect te behandelen. Het maakt niet uit wat het ras, geslacht, religie, politieke kijk of seksuele voorkeur is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!