Waarom ga je naar Cannes?
Omdat in Cannes de beste creativiteit maar ook de nieuwste technologieën om de creativiteit in toe te passen gecombineerd zijn op 1 plek. Vaak is of het één of het ander vertegenwoordigd, hier kun je op beide gebieden geïnspireerd worden en hierover in gesprek geraken.
Waarover gaat Cannes eigenlijk of waar zou het over moeten gaan?
Je kunt wat mij betreft beter vragen waar het niet over gaat? De ontwikkeling van het creatieve vakgebied gaat, mede door technologische mogelijkheden, ontzettend snel en in Cannes kun je goed zien hoe goed deze worden toegepast. Een goed idee en een geweldige executie is voor iedereen in onze industrie inspirerend. Daarnaast worden er vele sessies georganiseerd over veel verschillende facetten die in ons vak een rol spelen waaruit je kunt “cherry picken”. Het casual karakter van Cannes maakt het gemakkelijk contacten te maken en met elkaar te kunnen uitweiden over alles wat je is opgevallen.
Waar wil je in Cannes in elk geval bij zijn?
Ik hoop natuurlijk veel mooi werk te kunnen bekijken, daar word ik ontzettend blij van. Daarnaast ben ik zeker bij de door de Persgroep en ADCN georganiseerde Creative Battle Nederland-België, waar het beste creatieve werk uit Nederland en België wordt gepresenteerd en gejureerd. Het is bijzonder te zien hoe beide landen op elkaar lijken maar in creatief opzicht soms ook weer zo kunnen verschillen.
Wat zijn je favoriete cases, internationaal als nationaal?
Vraag mij dat alsjeblieft na afloop van het festival, ik wil eerst veel werk gaan zien voordat ik hier een favoriet ga noemen!
Hoeveel prijzen nemen we mee naar huis?
Ik hoop natuurlijk op vele prijzen voor het creatieve werk, maar ik ben met name benieuwd naar de nieuwe categorie “Digital Craft”. Nederland zou hier wel eens mooie prijzen kunnen winnen!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!