1
De heropening van Het Rijksmuseum
Na tien jaar verbouwen gaat het Rijksmuseum eindelijk weer open. Er komt een grote publiciteitscampagne. Maar: wie is de juiste ambassadeur? Wie kan de missie om kunst en geschiedenis betekenis te geven bij een breed (inter)nationaal publiek, over het voetlicht brengen? Ruud Gullit! Al snel blijkt tijdens een interview bij DWDD hoe goed deze keuze was.
2
Mars en de certificering van chocolade
Het is één van de populairste lekkernijen in Nederland, we eten er jaarlijks zo’n 84 miljoen kilo van en het is overal te verkrijgen. Maar hoe lang nog? Als we niets doen wordt chocola schaars. ‘For the love of chocolat’ blijkt de perfecte paraplu voor Mars om een breed publiek te bereiken met het verhaal achter chocolade, van oorsprong tot aan de consumptie. Onder deze noemer is in drie fases content gecreëerd die door media en consumenten als positief, onderscheidend en dichtbij is ervaren.
3
De push-up beha van Hema
Hema zetten een mannelijk model in voor de publiciteitscampagne voor een nieuwe beha. Andrej Pejic, een androgyn topmodel uit Bosnië, schittert op foto’s met een wulpse blik en lange blonde haren. Onder zijn Hema-jurkje zijn duidelijk twee rondingen te zien. Zelfs een man krijgt met de nieuwe bh een indrukwekkend decolleté. Resultaat: trending topic op Twitter, artikelen op vrijwel alle nieuwssites en in elke krant, radiojocks die de stunt met hun luisteraars delen, RTL Boulevard en De Wereld Draait Door. Zie ook: http://www.sanaccent.nl/case/2011/mega-push-beha
4
Dankbetuiging van Aruba aan Beatrix
De vermoedelijk langste videoboodschap waarin Arubanen hun dank uitspreken richting Koningin Beatrix is een fantastische inhaker op de abdicatie. De videoboodschap bevat ruim 500 dankberichten. De beelden tonen daarnaast het ‘One Happy Island’ in vol ornaat: zon, zee, prachtige stranden, volop activiteiten en vrolijke, gastvrije bewoners. Een compilatie van de content is uitgezonden door Hart van Nederland en online te zien op verschillende nieuwssites. http://www.hartvannederland.nl/nederland/2013/aruba-bedankt-beatrix/
5
De langste catwalk van C&A
C&A bestaat 170 jaar en de modeketen wil dat onder de aandacht brengen. Het doel is landelijke publiciteit voor de viering van C&A en het merk als verrassend te positioneren. Een modeshow op een wel een zeer ongebruikelijke locatie, namelijk de Afsluitdijk, is het gouden idee. De toegangsweg naar Sneek, de plek waar C&A haar eerste winkel in 1841 opende. De Afsluitdijk vormt het decor gaan van een 2100 meter lange catwalk waarop de najaarscollectie wordt getoond.
Christine van der Linden en Carla de Barros Barbosa brachten deze week hun nieuwe boek De PR-factor uit, met veel aandacht voor pr-campagnes die slagen.
De PR-factor (ISBN 9789491560538) is te bestellen via www.adfogroep.nl/shop.
Prijs € 22,95 (incl. BTW).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!