MediaCom in zee met Hofstede Centre voor grootschalig cross-cultureel onderzoek

Het mediabureau komt in mei met de eerste resultaten.

Met dit langdurige partnerschap – met The Hofstede Centre en moederbedrijf ITIM International - willen MediaCom en The Hofstede Centre samen werken aan het actualiseren van het onderzoek van de Nederlandse sociaal psycholoog Dr. Geert Hofstede. Hofstede&;s theorieën werden voor het eerst gepubliceerd in 1980 en zijn de meest gebruikte en geciteerde modellen over nationale cultuur.

De update van Hofstedes onderzoek wordt een studie waaraan meer dan 60.000 consumenten in 52 landen deelnemen. De studie wordt uitgevoerd in samenwerking met Lightspeed GMI, onderdeel van Kantar Worldwide.

De studie moet grote internationale adverteerders exclusieve inzichten geven in hoe verschillende culturen content en media consumeren. De resultaten van het onderzoek moeten adverteerders de nodige tools in handen geven om beter te begrijpen ‘wat waar werkt‘ en beter in te spelen op ‘culturele gevoeligheden’.

De geüpdate dataset moet uiteindelijk leiden tot het meest uitgebreide cross-culturele project ooit, met MediaCom als eigenaar van de exclusieve rechten om de nieuwe gegevens toe te passen in marketingcommunicatie.

De eerste set van gegevens wordt verwacht in mei 2016. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie