Meesterlijke woordgrappen op social media: bedrijven maken er maar al te graag gebruik van. Niet voor niets, want goede en slimme woordspelingen zijn populair op sociale media (en je kunt er mee in de prijzen vallen, zien onderaan).
Ja, dat Istanboel hoor
HEMA speelde handig in op dierendag.
In 2017 pakte Heineken de winst met deze inhaker op een nationale trauma van het missen van het EK.
Deze post van Vodafone staat nog ook in menig geheugen gegrift.
Lichtelijk flauwe grappen doen het ook goed.
McDonald's speelde met engagement en vroeg volgers om bekende films in combinatie met McDonald's klassiekers.
Coolblue kan er ook wat van.
Donnie won samen met Rijksoverheid vorig jaar, dankzij deze tekstuele hit.
Netflix gebruikte Valentijnsdag voor deze grap.
Heineken speelde handig in op het succes van ons Nederlands Elftal.
En tot slot: Bol.com die nogal schunnig uit de hoek komt.
Bedrijven die de kunstvorm van de woordgrap ook daadwerkelijk beheersen, kunnen kans maken tijdens The Best Social Awards. Bedrijven die het aandurven kunnen hun crème de la content inzenden voor de business-categorieën, waar als vanouds de categorie 'Beste Copywriting' weer een prominente plek heeft.
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Britt Willemsen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!