Overslaan en naar de inhoud gaan

Wieden+Kennedy Amsterdam lanceert taboedoorbrekende campagne

De Russische tak van het sportmerk plaatst sportende vrouwen op een voetstuk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

wil met de nationale campagne dames die het stereotype doorbereken omarmen en op een voetstuk plaatsen. In Rusland is het nog niet gebruikelijk dat vrouwen in het openbaar sporten. Nike noemt deze ‘taboedoorbrekende’ dames liefkozend de ‘Real Girls of Moscow’.

related partner content for mobile comes here

De campagne sluit aan op het internationale platform ‘Better For It’, dat Nike Women speciaal heeft opgericht voor sportende vrouwen.

Moskou zal tijdens de campagne versierd worden met acht gigantische muurschilderingen van vrouwelijke topatleten. Geanimeerde GIF’s van de muurschilderingen worden online gedeeld en zijn geotagged met de locatie van de originele uiting.

Diezelfde atleten spelen de hoofdrol in een serie korte films geschoten door de sport- en modefotograaf Carlos Serrao. De films vertegenwoordigen vijf disciplines: yoga, hoogspringen, boksen, figuurschaatsen en ballet.

Daarnaast staan de Russische topatleten Darya Klishina en Adelina Sotnikova deze maand op de cover van de Russische Vogue Sport en moet een artikel meer achtergrondinformatie geven over hoe deze dames de mindset over sport aan het veranderen zijn.

Бег не оставит твой внешний вид безупречным, но ты точно об этом не пожалеешь. Как Darya Klishina. #ятольколучше Posted by Nike Running Russia on maandag 15 juni 2015

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Agency WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM
Executive Creative Director Mark Bernath, Eric Quennoy
Creative Director David Smith, Alvaro Sotomayor, Craig Williams
Art Director Ignasi Tudela
Copywriter Zoe Hawkins
Head of Content Joe Togneri
Planner Danny Feeney, Michelle Arrazcaeta
Communications Planner Josh Chang
Group Account Director Kirk Johnsen
Account Director Kathryn Addo
Senior Account Manager Jorge Fesser
Broadcast production / Head of Art Buying Maud Klarenbeek
Art buying / broadcast production Javier Perroud
Head of Studio Jackie Barbour
Retoucher Dario Fusnecher
Project Manager Janna Harrington
Business Affairs Michael Graves

FILM / PRINT PRODUCTION
PRODUCTION COMPANY TERRIE TANAKA MANAGEMENT
Director/Photographer Carlos Serrao
Director of Photography Monica May
Producer Amy Lynne
Executive Producer Terrie Tanaka
Vogue Shoot Make-up Mark Williamson at artist-management using Mac
Vogue Shoot hair Hanjee at Jed Root for Hanjee Hair Gallery

EDITING COMPANY WHITEHOUSE POST
Editor Sam Gunn

AUDIO POST WAVE AMSTERDAM
Sound Designer/Mixer Alex Nicholls-Lee

MUSIC GLINTSHAKE / MASSIVEMUSIC
Katya Izotova Glintshake
Olga Markes Glintshake
Adelina Sotnikova MassiveMusic
Diana Vishneva MassiveMusic
Darya Klishina MassiveMusic

POST PRODUCTION GLASSWORKS
Flame Morten Vinther
Telecine Scott Harris
Producer Jane Bakx
MEDIA BUY MINDSHARE RUSSIA
DIGITAL PRODUCTION + SOCIAL ACTIVATION INSTINCT BBDO MOSCOW

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in