Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer stijging DM-uitgaven

De budgetten voor direct marketing activiteiten laten in het derde kwartaal weer een stijging zien. Dat is 1 van de resultaten uit de DM…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De DM Barometer is een kwartaalonderzoek van en naar de verwachtingen over de marketingbestedingen aan directe kanalen.

related partner content for mobile comes here

De bedrijven verwachten een stijging van het DM budget van 6 procent ten opzichte van een jaar geleden.

In vergelijking met het voorgaande kwartaal is er een lichte stijging te zien van 3 procent.

In het derde kwartaal wordt het grootste gedeelte van het directmarketingbudget verdeeld over emailmarketing (25 procent), de eigen website (21 procent) en post (18 procent).

De deelnemers van de DM Barometer beschouwen direct mail per post, direct email en de eigen website als de meest effectieve kanalen bij het benaderen van zowel bestaande klanten als prospects.
Daarnaast willen ze ook viral marketing, RSS en SMS marketing als nieuwe kanalen inzetten.

Een vast onderdeel van de DM Barometer zijn drie stellingen waarover de marketeers hun mening kunnen geven.

De meerderheid (79 procent) van de deelnemers is het eens met de stelling 'Marketeers richten zich nog te weinig op communitymarketing (web 2.0)'.

Ook bij de stelling 'De krapte op de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat op (direct)marketingafdelingen zaken steeds vaker spaak lopen' geeft de meerderheid (68 procent) aan het hiermee eens te zijn.

De mening is echter verdeeld bij de laatste stelling: 'Marketeers houden hun vakliteratuur te weinig bij'. 53 procent is het eens met deze stelling, en 47 procent oneens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in