Overslaan en naar de inhoud gaan

Lichte stijging omzet reclamebureaus

De omzet van Nederlandse reclamebureaus is in het tweede kwartaal licht gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hiermee zette deze branche voorzichtig de opwaarste tendens door die het vorige kwartaal al werd ingezet. Maar de stemming onder ondernemers is iets verslechterd, zo blijkt uit de conjunctuurtest van juli 2008 van het CBS (Monitor reclamebranche tweede kwartaal 2008). De oordelen zijn negatiever, maar de ondernemers zijn wel optimistisch in hun verwachtingen voor het derde kwartaal.

related partner content for mobile comes here

Na een eerste aanzet tot herstel in het vorige kwartaal werd deze opwaartse lijn behoedzaam doorgezet in het tweede kwartaal. De omzetgroei ten opzichte van het tweede kwartaal van 2007 bedroeg 1 procent. De reclamebranche kwam daarmee voor het eerst in een jaar tijd weer uit op een positieve omzetontwikkeling maar bevindt zich nog steeds in een onstabiele situatie met sterke schommelingen. Mogelijk heeft het EK van juni bijgedragen aan de lichte opleving van omzetcijfers.

Uit de van juli 2008 blijkt dat de stemming onder de ondernemers in de reclamebranche verder is afgezwakt. De orderontvangsten zijn in het tweede kwartaal gelijk gebleven ten opzichte van die in het voorgaande kwartaal. Het oordeel over deze orderontvangsten is echter iets verslechterd. De aan afnemers berekende afzetprijzen zijn onveranderd en de personeelssterkte is iets toegenomen in het tweede kwartaal. Het oordeel over het huidige economisch klimaat voor de onderneming is verder verslechterd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in