Overslaan en naar de inhoud gaan

Kesselskramer ontwerpt nieuwe identiteit NPS

KesselsKramer tekende voor het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl van de NPS, makers van programma's als Pauw & Witteman, Premtime,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

tekende voor het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl van de , makers van programma's als Pauw & Witteman, Premtime, Klokhuis, Sesamstraat en Andere Tijden.

related partner content for mobile comes here

De omroep wil meer herkend worden als afzender van deze programma's: 'In een 'verwilderd medialandschap' wil de NPS een helder kwaliteitslabel voor kijkers en luisteraars zijn'.

Kesselskramer ontwikkelde een nieuwe identiteit en campagne 'waarin de inhoud centraal staat', aldus het themabureau.

Diversiteit is daarbij een kernwoord: identiteit en communicatie moeten net zo divers zijn als de programma's zelf.

Het bureau koos ervoor om de inhoud van de programma's letterlijk in de uitingen terug te laten komen. Het logo heeft nu wel een vaste vorm, maar krijgt steeds een andere invulling.

Ook de themaregel van de campagne is nooit hetzelfde. NPS bepaalt de invulling.

De nieuwe huisstijl verschijnt onder andere als 'screenbug' en in alle communicatie.

Een aantal logo's heeft ook geluid. 310k deed de creatie van deze soundlogo's.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in