Weer stijging consumentenvertrouwen


De economische barometer staat nu op het hoogste peil in twee jaar. Hoewel de negatieve trend is gebroken, blijven consumenten nog steeds erg voorzichtig. Een jaar geleden stond het vertrouwen op een dieptepunt, de laagste stand sinds begin jaren tachtig. Ondanks de stijging noemde het CBS het vertrouwen daarom vrijdag nog steeds laag. Het komt uit op ‒21, 4 punten hoger dan in juni.
Het oordeel van consumenten over het economisch klimaat is, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, in juli veel minder negatief dan in juni. Zowel het oordeel over het economisch klimaat in de afgelopen twaalf maanden als in de komende twaalf maanden is verbeterd. Bij deze verwachtingen over de komende twaalf maanden zijn er net zoveel optimisten als pessimisten. Een maand geleden waren de pessimisten nog in de meerderheid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe koopbereidheid is in juli uitgekomen op -18. Dit is 2 punten hoger dan in juni. De koopbereidheid is gebaseerd op het oordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden en op de vraag of de tijd gunstig is voor het doen van grote aankopen. Ze maand zijn de consumenten iets positiever in hun oordeel over het doen van grote aankopen zoals meubels en televisies. Het oordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden is deze maand niet veranderd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid