Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarschuwing voor schadelijke banners

Trend Micro, leverancier van beveiligingsoplossingen, waarschuwt voor kwaadaardige banneradvertenties op internet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Malwareproducenten maken misbruik van het veilige imago van bekende en veelbezochte websites door op deze sites te adverteren met schadelijke banners, aldus Trend Micro. De banners lijken veilig te zijn door hun aanwezigheid op een bekende website, maar installeren in feite malware op de pc van de gebruiker.
In sommige gevallen is het zelfs niet eens noodzakelijk om op een banner te klikken en is alleen al het bezoeken van de website voldoende om de banner in werking te zetten en geïnfecteerd te raken met malware. De banners kunnen voorkomen op elke willekeurige gerenommeerde website. De meeste sites die slachtoffer worden van deze wanpraktijken, zijn reis- of nieuwsgerelateerd.

related partner content for mobile comes here

Recente gevallen begin 2008 van sites die de dupe zijn geworden van deze malware, zijn de Amerikaanse muzieksite Rhapsody.com en de reiswebsite Expedia.com. Trend Micro zegt gebruikers te beschermen tegen deze vorm van internetcriminaliteit met zijn technologie voor real-time URL-filtering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in