Overslaan en naar de inhoud gaan

Voorverkiezingen in USA: wie heeft de beste reclame?

Voor ons Nederlanders voelt het nog steeds een beetje vreemd: politici die het reclame middel zwaar inzetten. Veel verder dan wat posters…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In USA gaat dat heel anders. Marketing & politiek zijn daar al langer nauw verbonden. Nu is vandaag in Iowa de "Primary". En de reclames die de afgelopen tijd hebben gelopen, spelen traditioneel een belangrijke rol in het bepalen van de winnaar. The Wall Street Journal zet de kandidaten en hun TV spots op een rij: .

related partner content for mobile comes here

Wat valt op?

wordt als één van de beste aangeduid. Hij linkt zijn Kerstboodschap aan zijn krijgsgevangen tijd. De dag na een marteling tekent een bewaker een kruis. Tsja. Ben zelf niet van het religie koppelen aan politiek, maar zal goed werken in de Republikeinse achterban.

Zelf vind ik nummer 3 veel sterker. gebruikt humor & de celebrity factor. Chuck Norris wordt van stal gehaald en wordt met enige ironie als het beste initiatief voor veiligheid gepresenteerd.

"Worst" vindt Wall Street Journal
" title="info-CampaignVideo_vote_0801-02.html?openAt=giuliani
">de olijke spot van Rudy Giuliani. "Clumsy comic timing, to say the least" is het commentaar. Rudy zit naast de Kerstman en begint heel stichtelijk. Aan het einde roept hij met een knipoog op tot verdraagzaamheid tussen de verschillende kandidaten. Waarna de kerstman hem ongeloofwaardig op dat punt vindt.

Ben benieuwd wie de Primary gaat winnen. Een kleine Molblog poll. Wie wint bij de Democraten? Wie wint bij de Republikeinen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in