Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese marketeers verliezen grip op prijs en promotie

Ook Europese marketeers hebben steeds minder controle over de traditionele 4 p’s in marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo toont onderzoek van The Marketing Compass 2007, een peiling onder 630 marketing executives in 12 Europese landen.

related partner content for mobile comes here

Vooral de laatste twee p’s, prijs en promotie, ontglippen de marketeers. Respectievelijk 30 en 21 procent hebben het gevoel het nog in de hand te houden. Verder toont de studie dat het internet de gedrukte media vervangen hebben als belangrijkste bron van informatie voor marketeers. 92 procent van de respondenten noemt het internet als meest gebruikte bron om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in het vakgebied. Nationale kranten en magazines zijn dat nog voor 79 procent van de bevraagde marketeers.

Klantenretentie, klantenloyaliteit en vernieuwing van het klantenbestand zijn de belangrijkste aandachtspunten voor bedrijven. Vreemd genoeg is een groot aantal bedrijven niet geïnteresseerd in klanttevredenheid. Slechts 22 procent zegt die regelmatig te meten en maar 19 procent zegt met die feedback ook daadwerkelijk rekening te houden.

Marketeers vinden het vooral belangrijk om nieuwe vaardigheden te verwerven (40 procent), gevolgd door beter informatie management (34 procent) en een hogere participatiegraad in de algemene beslissingen van hun bedrijven (32 procent). 29 procent pleit voor een betere balans tussen privé-leven en werk

Eerder dit jaar onderzocht Rijksuniversiteit Groningen de toestand onder Nederlandse marketeers. De resultaten zijn en te bekijken.

Bron: 6Minutes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in