Europese marketeers verliezen grip op prijs en promotie
Zo toont onderzoek van The Marketing Compass 2007, een peiling onder 630 marketing executives in 12 Europese landen.
Vooral de laatste twee p’s, prijs en promotie, ontglippen de marketeers. Respectievelijk 30 en 21 procent hebben het gevoel het nog in de hand te houden. Verder toont de studie dat het internet de gedrukte media vervangen hebben als belangrijkste bron van informatie voor marketeers. 92 procent van de respondenten noemt het internet als meest gebruikte bron om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in het vakgebied. Nationale kranten en magazines zijn dat nog voor 79 procent van de bevraagde marketeers.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisKlantenretentie, klantenloyaliteit en vernieuwing van het klantenbestand zijn de belangrijkste aandachtspunten voor bedrijven. Vreemd genoeg is een groot aantal bedrijven niet geïnteresseerd in klanttevredenheid. Slechts 22 procent zegt die regelmatig te meten en maar 19 procent zegt met die feedback ook daadwerkelijk rekening te houden.
Marketeers vinden het vooral belangrijk om nieuwe vaardigheden te verwerven (40 procent), gevolgd door beter informatie management (34 procent) en een hogere participatiegraad in de algemene beslissingen van hun bedrijven (32 procent). 29 procent pleit voor een betere balans tussen privé-leven en werk
Eerder dit jaar onderzocht Rijksuniversiteit Groningen de toestand onder Nederlandse marketeers. De resultaten zijn hier en hier te bekijken.
Bron: 6Minutes
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid