Overslaan en naar de inhoud gaan

Voetbal verslaat Superbowl in 2009

De UEFA Champions League finale Barcelona-Manchester United (27 mei 2009) was met wereldwijd 206 miljoen TV-kijkers het best bekeken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naar de Super Bowl keken 162 miljoen mensen. De bronzen medaille is voor de Formule 1: de Grand Prix van Bahrein (26 April 2009) die internationaal 115 miljoen tv-kijkers trok. Zowel de Super Bowl als Champions League wisten meer kijkers aan te trekken, maar de groei van voetbal was fors groter dan de groei van het American Football.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit het ViewerTrack report van Initiative Group. Ceo Olaf Michielse: 'De evenementen die het beste erin slagen om de "nieuwe" Aziatische markten te exploiteren – zoals de UEFA Champions League, maar ook Wimbledon (finale heren 89 miljoen kijkers, goed voor de vijfde plek) hebben de snelste groei-index laten zien. Het is voetbal gelukt veel nieuwe tv-consumenten aan zich te binden in Azië en deels ook Afrika. Daarnaast zorgde de finale tussen de teams van Barcelona en Manchester United voor een grote aantrekkingskracht op de kijker. Twee iconen die garant staan voor een absoluut wereldwijd kijkcijferkanon.'

Voor het 7e jaar op rij presenteert Initiative, divisie futures, sport + entertainment, het ViewerTrack report: een overzicht van de op tv best bekeken sportevenementen ter wereld. Het rapport is samengesteld uit onderzoek in 55 tv-markten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in