Voetbal verslaat Superbowl in 2009
Naar de Super Bowl keken 162 miljoen mensen. De bronzen medaille is voor de Formule 1: de Grand Prix van Bahrein (26 April 2009) die internationaal 115 miljoen tv-kijkers trok. Zowel de Super Bowl als Champions League wisten meer kijkers aan te trekken, maar de groei van voetbal was fors groter dan de groei van het American Football.
Dat blijkt uit het ViewerTrack report van Initiative Group. Ceo Olaf Michielse: 'De evenementen die het beste erin slagen om de "nieuwe" Aziatische markten te exploiteren – zoals de UEFA Champions League, maar ook Wimbledon (finale heren 89 miljoen kijkers, goed voor de vijfde plek) hebben de snelste groei-index laten zien. Het is voetbal gelukt veel nieuwe tv-consumenten aan zich te binden in Azië en deels ook Afrika. Daarnaast zorgde de finale tussen de teams van Barcelona en Manchester United voor een grote aantrekkingskracht op de kijker. Twee iconen die garant staan voor een absoluut wereldwijd kijkcijferkanon.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVoor het 7e jaar op rij presenteert Initiative, divisie futures, sport + entertainment, het ViewerTrack report: een overzicht van de op tv best bekeken sportevenementen ter wereld. Het rapport is samengesteld uit onderzoek in 55 tv-markten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid