Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: dilemma's van een frontrunner

Van der Eijk: ‘Unilever’s doelstelling is het verdubbelen van de omzet van de onderneming, en tegelijkertijd de impact op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van der Eijk: ‘Unilever’s doelstelling is het verdubbelen van de omzet van de onderneming, en tegelijkertijd de impact op het milieu van haar producten halveren. Dat betekent dat het streven naar het verduurzamen van de totale waardeketen de volle aandacht heeft. Het verduurzamen van deze keten – van het verbouwen van gewassen tot het gebruik van producten door de consument – is een kwestie van kleine stapjes in de goede richting zetten. Transparantie is daarin cruciaal, en dan niet alleen met betrekking tot de vooruitgang die wordt geboekt.

related partner content for mobile comes here

Juist het delen van dilemma’s en het betrekken van andere partijen bij het vinden van een oplossing is cruciaal. Het delen van problemen waar je als bedrijf tegenaan loopt is belangrijk teneinde draagvlak te creëren voor de uitdagingen die een onderneming ziet en de manier waarop zij daarmee omgaat. De grootste valkuil? Je beter voordoen dan je bent. Dat is vragen om problemen. Duurzaamheid moet in het dna van een onderneming zitten, om ook echt met de uitdagingen aan de slag te willen gaan. Je moet als bedrijf zelf een verschil willen maken. Bij Unilever willen we dat – en we beseffen dat ook kleine stapjes ons dichter bij ons doel brengen. Stapjes die we samen met de twee miljard consumenten die dagelijks onze producten gebruiken willen zetten. Onze nieuwe slogan, Small Actions, Big Difference, geeft eigenlijk precies aan hoe wij hierover denken.’

Richard van der Eijk is 11 november keynote spreker op het congres Burning Ice. The Case. Voor meer informatie:
Er geldt nog 2 dagen een vroegboek korting van 95 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in