Overslaan en naar de inhoud gaan

'Aanbieding vaak niet voordelig'

Aanbiedingen zijn vaak niet zo voordelig als consumenten denken, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit komt doordat winkeliers vaak allerlei verkooptactieken gebruiken om hun product aan de man te brengen. Op de van de bond staat een overzicht van alle verkooptrucs zodat consumenten deze kunnen herkennen.

related partner content for mobile comes here

De Consumentenbond vergeleek de aanbiedingsprijs met de normale prijs van producten van elektronicaketens en webwinkels en constateerde dat winkeliers adverteren met ‘van’-prijzen die nooit bestaan hebben of die verhoogd zijn zodat de korting hoger lijkt. Met reclames wekken winkeliers de indruk ‘nu’ een aanbieding te hebben terwijl de prijs al maanden dezelfde is.

Bij één winkelier betalen consumenten voor een afgeprijsde camera tien euro méér dan voor de aanbieding. Directeur Bart Combée van de Consumentenbond: ‘De kans op misleiding is door deze verkooptrucs erg groot. Wij willen consumenten helpen deze trucs te herkennen en de weg wijzen naar de Reclame Code Commissie als zij met misleidende reclame te maken hebben’.

Volgens de reclameregels mogen winkeliers geen prijsinformatie geven die consumenten kan misleiden. De Consumentenbond heeft de resultaten van zijn onderzoek onder de aandacht gebracht bij de Consumentenautoriteit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in