Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Code-Vea/BVA’ in de maak

Naar analogie van de code-Tabaksblat werken BVA en Vea aan een code voor verantwoorde communicatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De code vloeit voort uit de pleidooien van BVA en Vea voor eerlijke communicatie en betere, maar minder reclame. De code krijgt het karakter van een intentieverklaring, niet van een nieuwe dwingende code. Het idee is dat de aanvullende ‘Code-BVA/Vea’ - de naam staat nog niet vast - over ‘het gewenste verantwoorde gedrag’ gaat.

related partner content for mobile comes here

BVA-voorzitter Jan Driessen: ‘De code moet richtinggevend zijn en adverteerders zouden de code zelf moeten willen volgen. Sancties afdwingen gaat mij te ver. Daarvoor hebben we al de reclamecode

die goed werkt, en een autoriteit, de SRC, die we sterker aan het maken zijn.’ Vea-voorzitter Ralph Wisbrun: ‘Samenwerking tussen adverteerders, reclame-, mediabureaus en uiteindelijk ook de media-exploitanten is het doel. Wij zijn allen verantwoordelijk.’

Tijdens ‘De van de Reclame’ op 13 oktober ondertekenen beide voorzitters de intentie voor de opstelling van de code.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in