‘Code-Vea/BVA’ in de maak
De code vloeit voort uit de pleidooien van BVA en Vea voor eerlijke communicatie en betere, maar minder reclame. De code krijgt het karakter van een intentieverklaring, niet van een nieuwe dwingende code. Het idee is dat de aanvullende ‘Code-BVA/Vea’ - de naam staat nog niet vast - over ‘het gewenste verantwoorde gedrag’ gaat.
BVA-voorzitter Jan Driessen: ‘De code moet richtinggevend zijn en adverteerders zouden de code zelf moeten willen volgen. Sancties afdwingen gaat mij te ver. Daarvoor hebben we al de reclamecode
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huisdie goed werkt, en een autoriteit, de SRC, die we sterker aan het maken zijn.’ Vea-voorzitter Ralph Wisbrun: ‘Samenwerking tussen adverteerders, reclame-, mediabureaus en uiteindelijk ook de media-exploitanten is het doel. Wij zijn allen verantwoordelijk.’
Tijdens ‘De 24 uur van de Reclame’ op 13 oktober ondertekenen beide voorzitters de intentie voor de opstelling van de code.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid