Overslaan en naar de inhoud gaan

Lekker anders

In mijn reclameloze jaar heb ik met veel bevriende relaties aan adverteerderszijde een spreekwoordelijke kop koffie gedronken. Gewoon een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En steevast kwam de vraag op tafel: ‘Alles verandert in de mediawereld, maar waarom moet ik nog steeds altijd kiezen tussen bijvoorbeeld een merkbouwende campagne of een activerende campagne?’ Tja zei ik dan meestal licht fronsend , het zijn toch twee verschillende grootheden die zich in de praktijk slechter laten verenigen dan in theorie. Een onaangename stilte volgde. En ik zag aan hun gezicht dat dit antwoord niet helemaal bevredigend was. Helemaal niet zelfs. Zelfs in mijn onafhankelijke rol kreeg ik niet de indruk dat ik ook maar een beetje overtuigend kon zijn.

related partner content for mobile comes here

Deze vervelende situaties bleven zich herhalen totdat ik weer eens een keer in een nieuw restaurant belandde. U weet wel, zo’n restaurant met sashimi van ganzenlever op de kaart. Zo’n restaurant heeft een ‘fusionkaart’ en maakt er de gewoonte van gerechten uit de grote traditionele keukens op spannende wijze met elkaar te combineren en te integreren. Elke gast van een dergelijk restaurant begrijpt dat je daar geen normale bouillabaisse of teppanyaki krijgt, maar juist spannende, verrassende combinaties van klassieke gerechten.

Sindsdien zeg ik tegen adverteerders dat de communicatiebranche eigenlijk een nieuwe categorie bureaus zou moeten introduceren, naast de thema-, online- en activatiebureaus: de fusionbureaus. Dit zijn bureaus die op een spannende en verrassende wijze elementen uit de verschillende klassieke communicatiedisciplines op een vernieuwende wijze met elkaar integreren. Dat creëert meer duidelijkheid en daar zouden wij in de communicatie toch van moeten zijn. En dan hebben adverteerders weer meer keuze en nog veel belangrijker , dan weten ze ook wat ze mogen verwachten. Wil een adverteerder gewoon lekker en vertrouwd, dan kiest hij voor bijvoorbeeld online of brand building. Maar wil hij iets verrassends, dan stapt hij naar een brand fusion agency. Ook lekker, maar dan anders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in