Lekker anders
En steevast kwam de vraag op tafel: ‘Alles verandert in de mediawereld, maar waarom moet ik nog steeds altijd kiezen tussen bijvoorbeeld een merkbouwende campagne of een activerende campagne?’ Tja zei ik dan meestal licht fronsend , het zijn toch twee verschillende grootheden die zich in de praktijk slechter laten verenigen dan in theorie. Een onaangename stilte volgde. En ik zag aan hun gezicht dat dit antwoord niet helemaal bevredigend was. Helemaal niet zelfs. Zelfs in mijn onafhankelijke rol kreeg ik niet de indruk dat ik ook maar een beetje overtuigend kon zijn.
Deze vervelende situaties bleven zich herhalen totdat ik weer eens een keer in een nieuw restaurant belandde. U weet wel, zo’n restaurant met sashimi van ganzenlever op de kaart. Zo’n restaurant heeft een ‘fusionkaart’ en maakt er de gewoonte van gerechten uit de grote traditionele keukens op spannende wijze met elkaar te combineren en te integreren. Elke gast van een dergelijk restaurant begrijpt dat je daar geen normale bouillabaisse of teppanyaki krijgt, maar juist spannende, verrassende combinaties van klassieke gerechten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSindsdien zeg ik tegen adverteerders dat de communicatiebranche eigenlijk een nieuwe categorie bureaus zou moeten introduceren, naast de thema-, online- en activatiebureaus: de fusionbureaus. Dit zijn bureaus die op een spannende en verrassende wijze elementen uit de verschillende klassieke communicatiedisciplines op een vernieuwende wijze met elkaar integreren. Dat creëert meer duidelijkheid en daar zouden wij in de communicatie toch van moeten zijn. En dan hebben adverteerders weer meer keuze en nog veel belangrijker , dan weten ze ook wat ze mogen verwachten. Wil een adverteerder gewoon lekker en vertrouwd, dan kiest hij voor bijvoorbeeld online of brand building. Maar wil hij iets verrassends, dan stapt hij naar een brand fusion agency. Ook lekker, maar dan anders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid