Overslaan en naar de inhoud gaan

We hebben een beller!

Vandaag wordt de grote inzamelactie gehouden voor de slachtoffers van de overstroming in Pakistan. Mijn collega Huib houdt zich druk bezig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag wordt de grote gehouden voor de slachtoffers van de overstroming in Pakistan. Mijn collega Huib houdt zich druk bezig met de webcare rond giro 555 en via hem kwam ik terecht in het vrijwilligersteam voor de afhandeling van donatietelefoontjes op 0800 1112. De actie startte om half acht s'ochtends bij Giel Belen op de radio en we moesten een uurtje eerder in het Centrum voor Beeld en Geluid zijn voor de instructies. Q&A's, telefoonscripts, T-shirts met giro 555 opdruk voor alle bellers 'voor als de media komen filmen', de aftrap met Marco Borsato. Een goed geoliede machine.

related partner content for mobile comes here

Een dwarsdoorsnede van welwillend Nederland belt: van haastige forensen in de regen tot puzzelende bejaarden die alle tijd hebben. Een vader die 231 euro doneert: de opgetelde leeftijd van de hele familie. Of de mevrouw die tien euro van haar AOW geeft en zich daarbij verontschuldigt dat het niet meer is. Vanuit communictaieperspectief ervaar je de noodzaak om consequent te zijn in de antwoorden op soms kritische en lastige vragen. En hoe de media op zoek gaan naar een mooi plaatje en een mooi praatje. Ondertussen lijkt op Twitter het aanvankelijk negatieve sentiment om te slaan naar de positieve kant. Zou het komen doordat de zware regenval hier mensen begripsvoller voor de problematiek daar in Pakistan maakt? Mijn shift is voorbij maar ik volg deze actie nu met bovengemiddelde interesse!

Zijn er nog andere dingen die in de communicatie rond deze actie opvallen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in