TomTom voor in de supermarkt
Marktonderzoekers en ingenieurs hebben onderzoek gedaan naar het moment waarop reclame op winkelwagentjes te veel wordt voor de klant, meldt Advertising Age.
Nu hebben ze een systeem ontwikkeld dat geschikt is voor ‘point of decision advertising’, bewegwijzering via een schermpje op het winkelwagentje. Bijkomend voordeel is dat het systeem ook informatie geeft over de koopgewoontes van klanten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaUit het onderzoek bleek dat 87 procent van 150 ondervraagde boodschappers zouden kiezen voor een winkel met winkelwagens die een Mediacart heeft, omdat ze vanwege de navigatietool sneller hun weg in de winkel kunnen vinden en dus minder lang in de winkel hoeven te zijn.
Mediacart maakt gebruik van RFID-technologie. Het videoscherm heeft contact met de RFID-chips die in de schappen geïnstalleerd zijn Op die manier krijgt een klant die bijvoorbeeld bij de frisdranken loopt, te zien dat de Pepsi-cola in de aanbieding is.
Een van de belangrijkste voorwaarden voor het succes van de Mediacart zal de simpelheid en gebruiksvriendelijkheid zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid