Overslaan en naar de inhoud gaan

TomTom voor in de supermarkt

In het noordoosten van de Verenigde Staten kunnen shoppers binnenkort aan de hand van een ‘shopping cart ad system’ (Mediacart) sneller…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktonderzoekers en ingenieurs hebben onderzoek gedaan naar het moment waarop reclame op winkelwagentjes te veel wordt voor de klant, meldt Advertising Age.

related partner content for mobile comes here

Nu hebben ze een systeem ontwikkeld dat geschikt is voor ‘point of decision advertising’, bewegwijzering via een schermpje op het winkelwagentje. Bijkomend voordeel is dat het systeem ook informatie geeft over de koopgewoontes van klanten.

Uit het onderzoek bleek dat 87 procent van 150 ondervraagde boodschappers zouden kiezen voor een winkel met winkelwagens die een Mediacart heeft, omdat ze vanwege de navigatietool sneller hun weg in de winkel kunnen vinden en dus minder lang in de winkel hoeven te zijn.

Mediacart maakt gebruik van RFID-technologie. Het videoscherm heeft contact met de RFID-chips die in de schappen geïnstalleerd zijn Op die manier krijgt een klant die bijvoorbeeld bij de frisdranken loopt, te zien dat de Pepsi-cola in de aanbieding is.
Een van de belangrijkste voorwaarden voor het succes van de Mediacart zal de simpelheid en gebruiksvriendelijkheid zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in