Overslaan en naar de inhoud gaan

PO gaat kwaliteit uitzendingen meten

Publieke Omroep (PO) blijft niet alleen kijkcijfers in de gaten houden. Er is een methode ontwikkeld om ook de kwaliteit van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarvoor is de zogenoemde 'kwaliteitskaart televisieprogramma's' ontwikkeld. De methodiek wordt al sinds 2003 intern gebruikt, maar PO gaat er nu ook mee naar buiten.
De kwaliteitskaart meet op de aspecten betrouwbaarheid, kwaliteit, pluriformiteit, maatschappelijke impact en innovatie. Op de eerste vier punten scoren de publieke zendgemachtigden beter dan de commerciële zenders. Op het gebied van innovatie scoren de publieke en commerciële omroep gelijk.

related partner content for mobile comes here

In de afgelopen periode zijn 250 programma's van tien tv-zenders via de methodiek met elkaar vergeleken. Aan het onderzoek doen ongeveer 8000 respondenten mee. Zij beantwoorden (minimaal twee keer per week) online vragen over de programma's die ze de dag tevoren hebben gezien (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in