Overslaan en naar de inhoud gaan

Toetredingskosten bepalen succes loyaliteitsprogramma

Toetredingskosten, directe beloning en de te verstrekken gegevens bepalen het succes van een loyaliteitsprogramma. Dat blijkt uit het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Loyaliteitsprogramma’s zijn veelal populair bij zowel consument als organisaties. Maar aanbieders weten niet altijd wat een klantenbindend programma populair maakt. De Loyalty Monitor laat zien dat 49 procent van de consumenten een of meer loyaliteitsprogramma’s kent en er aan deelneemt. Airmiles is de bekendste, gevolgd door de Albert Heijn bonuskaart. Programma’s van supermarkten, kledingzaken en tankstations zijn favoriet. Die van meubelwinkels, hifizaken en de vrijetijdsbranche spreken niet erg aan. Jongere en hoger opgeleide consumenten kennen meer programma’s dan ouderen en lager opgeleiden.

related partner content for mobile comes here

De dimensies toetredingskosten (37 procent) en beloning (31 procent) zijn doorslaggevend bij de beslissing om wel of niet deel te nemen, gevolgd door de persoonlijke gegevens die moeten worden verstrekt (11 procent). Minder belangrijk zijn de manier van sparen (6 procent), de looptijd (3 procent), voorwaarde voor deelname (3 procent) en het aantal deelnemende aanbieders (2 procent). Een compleet verslag van het onderzoek is deze maand te lezen in Tijdschrift voor Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in