Nike gedaagd voor Freestyle-commercial
Een sportkledingbedrijf uit New York sleept Nike en reclamebureau Wieden & Kennedy (Portland) voor de rechter omdat het zogenaamde…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het bedrijf Game Over zegt dat ‘shakin’ (schudden) een vorm is van moderne straatdans gemixed met basketbaldribbels en claimt dat ze het gebruikt voor de eigen marketing, meldt Adage. Game Over zou het in 1998 hebben bedacht en sindsdien houdt het bedrijf shakin’-wedstrijden op scholen in New York. De gewraakte commercial dingt mee naar een Leeuw op het International Advertising Festival in Cannes, dat nu bezig is. Volgens een woordvoerder van Nike wil het sportmerk zich ‘graag verdedigen’ tegen de aantijgingen.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid