Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA meest bekroonde bureau

TBWA/Campaign Company heeft dit jaar de meeste reclameprijzen gewonnen, namelijk negen stuks. Dat blijkt uit de Bekroningenbijlage van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tweede plaats wordt gedeeld door Result DDB en Lowe Lintas met ieder acht prijzen. Een goede nummer drie werd Ubachs Wisbrun met zeven prijzen, waarbij de prijzen voor het Bureau van het Jaar en de Reclameman van het jaar, die ook door Ubachs Wisbrun en Wim Ubachs werden gewonnen, niet meetelden voor dit klassement. De uitslag van Cannes is die van vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Ernst Jan van Rossen en Matthijs Slot (nu Neboko) wonnen als team afgelopen jaar de meeste prijzen: een zilveren Lamp, een gouden Esprix, een zilveren en een bronzen Effie en een Accent. Ook Kees Sterrenburg haalde vijf prijzen: een zilveren Lamp en vier Accenten.

Lode Schaeffer en Erik Wünsch blijven onbetwiste koplopers als het gaat om het aantal gewonnen reclameprijzen sinds 1990. Zij laten met ieder 35 prijzen de concurrentie ver achter zich.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in