Meten op basis van gevoel


Uit de 2001 Media Relations Reality Check van Bulldog Reporter blijkt dat 86 procent van de pr-mensen vindt dat zij tegenwoordig meer verantwoording schuldig zijn oer behaalde resultaten dan ooit tevoren. Om de 'accountability' te meten gebruiken zij knipselboeken, videotapes en verslagen, terwijl de helft zegt te vertrouwen op eigen gevoelens.
Jim Haynes van QuickSilver Interactive Group, één van de sponsors van het onderzoek, toont zich ontzet over deze werkwijze. 'Ik had gegokt dat een veel hoger percentage van de respondenten actief onderzoek zou doen en focus groepsessies houden.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit de Reality Check bleek verder dat de budgetten voor het meten van resultaat laag zijn. Ruim tweederde zei dat minder dan 10 procent van het totale budget naar dit soort doeleinden gaat. Toch is er hoop, want 26 procent van de respondenten zagen een stijging van de budgetten vergeleken met drie jaar geleden. (bron: PRWeekUS)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid