Overslaan en naar de inhoud gaan

Meten op basis van gevoel

Pr-bureaus moeten steeds vaker resultaten van hun werk kunnen tonen, maar de meetmethoden blijven ernstig achter, zo stelt het Media…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit de 2001 Media Relations Reality Check van Bulldog Reporter blijkt dat 86 procent van de pr-mensen vindt dat zij tegenwoordig meer verantwoording schuldig zijn oer behaalde resultaten dan ooit tevoren. Om de 'accountability' te meten gebruiken zij knipselboeken, videotapes en verslagen, terwijl de helft zegt te vertrouwen op eigen gevoelens.

related partner content for mobile comes here

Jim Haynes van QuickSilver Interactive Group, één van de sponsors van het onderzoek, toont zich ontzet over deze werkwijze. 'Ik had gegokt dat een veel hoger percentage van de respondenten actief onderzoek zou doen en focus groepsessies houden.'

Uit de Reality Check bleek verder dat de budgetten voor het meten van resultaat laag zijn. Ruim tweederde zei dat minder dan 10 procent van het totale budget naar dit soort doeleinden gaat. Toch is er hoop, want 26 procent van de respondenten zagen een stijging van de budgetten vergeleken met drie jaar geleden. (bron: PRWeekUS)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in