Bezoek ABN Amro-website levert geen plezierige ervaring op


Dit is één van de uitkomsten van het MetrixLab XSment-onderzoek van de
websites van drie banken, ABN AMRO, Rabobank en SNS Bank. Bij de Rabobank
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSheeft 24 procent succes binnen 5 minuten en 70 procent kan uiteindelijk zijn
maximale leencapaciteit aflezen. Bij de SNS Bank kan 68 procent dit, maar meer
dan 50 procent kan zijn maximale leenbedrag wel binnen 5 minuten vinden.
Uit het onderzoek is tevens naar voren gekomen dat de gemiddelde
internetbezoeker van ABN AMRO de hoogste verwachtingen heeft. En juist
die hoge verwachtingen maken de kans op teleurstelling extra groot, zo bleek
uit het onderzoek. En terwijl de Rabobank en de SNS Bank het grootste deel
van hun bestaande klanten terug kunnen verwachten, geeft slechts 50% van de
ABN AMRO-klanten aan in de toekomst terug te zullen komen.
In totaal hebben ruim 700 mensen meegedaan aan het internetonderzoek van
MetrixLab. Het meest tevreden zijn de internetbezoekers van de Rabobank. Daar
bestempelt 63 procent het bezoek als een 'plezierige ervaring', tegen 54 procent
bij SNS Bank en 38 procent bij ABN AMRO.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid