Overslaan en naar de inhoud gaan

Pearle tegen leeftijdsdiscriminatie

Pearle Opticiens houdt een protestactie tegen een hotel dat een ouder echtpaar heeft geweigerd. De brillenverkoper veroordeelt deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Detailhandelketen Pearle reageert met de pr-stunt op het bericht dat het echtpaar Herman (95) en Mies (88) Schuttevaer uit Voorschoten niet langer welkom was in hotel 't Hof van Gelre te Lochem. Het bejaarde echtpaar kwam daar al sinds 1946 elke zomer, maar hoteldirecteur Finster wil het imago van het hotel verjongen en niet langer geassocieerd worden met een 'verzorgingstehuis'. Pearle-woordvoerster Lisette Akkerman noemt dit absurd. 'De gemiddelde klant wordt ouder en ouder, bedrijven zouden het als een uitdaging moeten zien om daar zo goed mogelijk op in te spelen.'

related partner content for mobile comes here

De Lochemse leeftijdsdiscriminatie valt tegelijk met de leeftijdsactie van Pearle. Klanten krijgen hun leeftijd in procenten korting op een montuur. Het echtpaar Schuttevaer krijgt een gratis bril aangeboden, 'om duidelijk te maken dat ze bij ons meer dan welkom zijn', aldus Diane Hazenboom, opticien aan de Frederik Hendriklaan in Den Haag.

In een persbericht roept Pearle iedereen op om een protest e-mail te sturen naar het hotel. De brillenverkoopketen zal de protesten persoonlijk aanbieden bij het Lochemse hotel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in