Pearle tegen leeftijdsdiscriminatie


Detailhandelketen Pearle reageert met de pr-stunt op het bericht dat het echtpaar Herman (95) en Mies (88) Schuttevaer uit Voorschoten niet langer welkom was in hotel 't Hof van Gelre te Lochem. Het bejaarde echtpaar kwam daar al sinds 1946 elke zomer, maar hoteldirecteur Finster wil het imago van het hotel verjongen en niet langer geassocieerd worden met een 'verzorgingstehuis'. Pearle-woordvoerster Lisette Akkerman noemt dit absurd. 'De gemiddelde klant wordt ouder en ouder, bedrijven zouden het als een uitdaging moeten zien om daar zo goed mogelijk op in te spelen.'
De Lochemse leeftijdsdiscriminatie valt tegelijk met de leeftijdsactie van Pearle. Klanten krijgen hun leeftijd in procenten korting op een montuur. Het echtpaar Schuttevaer krijgt een gratis bril aangeboden, 'om duidelijk te maken dat ze bij ons meer dan welkom zijn', aldus Diane Hazenboom, opticien aan de Frederik Hendriklaan in Den Haag.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn een persbericht roept Pearle iedereen op om een protest e-mail te sturen naar het hotel. De brillenverkoopketen zal de protesten persoonlijk aanbieden bij het Lochemse hotel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid