Overslaan en naar de inhoud gaan

Superheroes ontwerpt platform 'The Future of Fashion is now'

Het bureau Superheroes is door Museum Boijmans Van Beuningen het interactieve platform rondom de expositie ‘The Future of Fashion is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De expositie in het Boijmans neemt de toekomst van de mode kritisch onder de loep, mede aan de hand van de meest innovatieve mode ontwerpers ter wereld, zoals van Viktor&Rolf, Rejina Pyo en Hussein Chalayan. – ontwikkeld door SuperHeroes Amsterdam – brengt een nieuwe generatie modeontwerpers in discussie met de gevestigde namen.

related partner content for mobile comes here

Veertien internationale scouts hebben hun thuislanden afgestruind om nieuwe talenten in fashion design op te sporen. Op basis van deze speurtocht heeft een gerenommeerde jury, waaronder Viktor&Rolf, Vogue NL’s Karin Swerink en Vassilis Zidianakis, een zestal ontwerpers geselecteerd en elk een opdracht gegeven om couture te ontwerpen. De inzichten van de geselecteerde ontwerpers worden onthuld tijdens de ‘The Future  of Fashion is Now’ expositie, aankomende herfst in het Museum Boijmans Van Beuningen in ‘modestad’ Rotterdam.

Rogier Vijverberg, Creative Director en oprichter van SuperHeroes, zegt: “Deze expositie breekt met een aantal tradities in de mode. We geven in de aanloop naar de opening bezoekers bijna continu inzicht in het design proces van de ontwerpers. Ook is de website een discussieplatform, waarvan we onderdelen in de expositie gaan laten terugkomen.”

José Teunissen, jurylid, hoogleraar mode en Nederlands mode icoon, zegt: “Dit is het eerste project dat deze nieuwe, kritische generatie modeontwerpers een enorm belang toekent. We hebben de grote verbanden verdeeld in thema’s en laten zo een vernieuwend toekomstbeeld van mode zien.”

Het ‘The Future of Fashion is Now’ platform blijft ook na de expositie bestaan, om mede invulling te blijven geven aan discussie over de toekomst van de mode.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in