Overslaan en naar de inhoud gaan

Met deze competenties maak je carrière in de pr

De PR News’ 2014 Salary Survey bracht de belangrijkste competenties voor pr-profs in kaart.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met welke vaardigheden competenties kun je vooruit komen in je loopbaan in jouw organisatie? Dat was een van de vragen van  de PR News’ 2014 Salary Survey. Het onderzoek werd eind december gehouden onder 1.051 respondenten, afkomstig uit een breed scala van branches en communicatiedisciplines

related partner content for mobile comes here

´Ouderwetse´ vaardigheden

Uit de resultaten blijkt dat veel aandacht van de pr-profs uitgaat naar de digitale en sociale media, maar dat  als het  om carrièreperspectief gaat nog altijd enkele ´ouderwetse vaardigheden´ de belangrijkste worden gevonden: schriftelijke communicatie (52%) en mediarelaties (52%). Als derde komt  contentcreatie uit de bus, een term waar voor een belangrijk deel ook weer schrijven onder wordt verstaan.

Meten en cijfers

Digitale en sociale media werden door meer dan een derde van de respondenten (38%) genoemd als een van de belangrijkste vaardigheden die nodig zijn om vooruit te komen. Opvallend is dat ondanks het steeds terugkerende pleidooi voor ROI en het meten van pr-inspanningen, slechts 18 % van de respondenten dit  als de belangrijkste vaardigheid in pr noemt.

Ook het belang van ‘de taal van de boardroom’ en dan met name de finaciele kennis wordt door de resultaten gerelativeerd. Financieel inzicht werd genoemd door 11% van de respondenten als de belangrijkste vaardigheid die nodig is voor vooruitgang. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in