Bright Ideas lancering op 1 april
Het eerder aangekondigde Bright Ideas wordt gelanceerd op 1 april, 'geen grap' meldt uitgever-hoofdredacteur Erwin van der Zande op Bright. Bright Ideas wordt een betaalde digitale uitgave, die gemaakt is volgens de filosofie van online uitgeven: 'Het magazine is korter, lichter, sneller en beter afgestemd op de nieuwe leespatronen.' Bright Ideas zal tweewekelijks verschijnen met 24 edities per jaar voor 24 euro. Rond de start geldt een speciaal introductietarief van slechts 20 euro.
Van der Zande is er in zijn aankondiging open over: hij had gemengde gevoelens bij de aankondiging in december dat Bright Magazine plaats maakt voor een nieuwe digitale uitgave. Van der Zande: 'Plannen voor Ideas waren er al langer, het stoppen van het magazine niet. De verzelfstandiging van Bright begin dit jaar stond een voortzetting van het magazine in het weg; tijdschriften maken is duur en het zakelijke risico is voor ons als kleine uitgeverij momenteel te groot.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVan der Zande zegt nu dat het magazine in de toekomst mogelijk terugkeert, maar voorlopig is Ideas een vervanger en geen aanvullende uitgave.
Volledig in de Bright-traditie krijgen de fans een sneak peak van de homepage:
Bright_Ideas_homepage.jpg
Van der Zande zegt dat het ontwikkeltraject een rollercoaster is geweest. Uiteindelijk werd gekozen voor een web app en niet voor een native app: 'Dat is de meest universele vorm. Je sluit niemand uit omdat hij toevallig het verkeerde platform op zijn smartphone of tablet draait. De uitgave is leesbaar op elk gewenst scherm: desktops, laptops, smartphones, tablets en zelfs smartwatches. En voor elk scherm is een optimale opmaak gemaakt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid