Overslaan en naar de inhoud gaan

Indrukwekkend groeicijfer WPP in 2013

WPP behaalde in 2013 een winstgroei voor belastingen van 19 procent naar omgerekend 1,5 miljard euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook het inkomen steeg behoorlijk: met 6,2 procent naar 13,5 miljard euro. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers die de Britse communicatieholding vanochtend publiceerde. Dat is in lijn met de groei .

Sterke groei was er in de regio’s Azië-Pacific, Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten.

Groeistrategie
WPP-topman Sir Martin Sorrell meldt in een toelichting dat de strategische doelstelling van het concern voor de komende vijf jaar naar boven zijn bijgesteld met 40-45 procent. Dat geldt voor de sneller groeiende markten en de nieuwe mediasectoren.

De groeistrategie is bijgesteld vooruitlopend op de fusie van concurrenten Omnicom en Publicis in het derde kwartaal van dit jaar.

Investeringen en acquisities
In 2013 werden 62 overeenkomsten gesloten, inclusief 28 acquisities. Daarvan waren er 32 in nieuwe media, 22 in databedrijven en twee op basis van vraag van klanten.

Sorrell zegt te verwachten dat 2014 er voor WPP redelijk hetzelfde uitziet als 2013, met ‘een licht stijgend klantvertrouwen’ gestuwd door de Olympische Winterspelen, het WK voetbal in Brazilië en de Amerikaanse congresverkiezingen. Hij onderstreepte eerder deze week het belang van snel groeiende markten als China.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in