Overslaan en naar de inhoud gaan

Starcom en WPP leiden Recma-lijst

Starcom Media Vest heeft het grootste marktaandeel wereldwijd als het gaat om mediabureaus individueel, WPP leidt bij de bureaunetwerken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van het Recma-instituut, (‘Reports on the Worldwide Media Agency Networks) dat de ranking bijhoudt van mediabureaugroepen wereldwijd. Het gaat om een schatting over 2006. Pas volgend jaar in de lente worden er nieuwe cijfers bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Volgens Recma heeft Starcom een marktaandeel van 7,4 procent met 25,6 miljoen dollar aan accounts. OMD is tweede met een aandeel van 7,2 en 24,9 miljoen aan accountwaarde. MindShare/Group M met 6,9 en 23,8 miljoen aan accounts.
Bij de netwerken leidt WPP met een marktaandeel van 17,5 procent en 60,5 miljoen, gevolgd door Publicis met 12,9 procent en 44,9 miljoen en Omnicom met 9,0 en 30,5 miljoen. Publicis is het snelst gestegen in marktaandeel: +13,3 procent. Interpublic zag het marktaandeel dalen met 4,7 procent en staat nu vierde. Aegis en Havas zijn vijf en zes en groeien beide in marktaandeel.
Recma heeft ook een lijst van de Nederlandse bureauwereld gepubliceerd, maar die gaat over 2005. Kobalt staat daarin eerste met een marktaandeel van 16 procent. Wel was er een daling als het gaat om groeicijfers. MindShare was de grootste groeier met +64,3 procent. De groep staat op de tweede plaats met een marktaandeel van 13,1 procent. Derde is Medaedge:cia met een marktaandeel van 10,4 procent en een groei van 1,9. WPP Group M staat eerste bij de netwerkenmet een aandeel van 28,5 procent en een groei van 24,8. Interpublic staat op een tweede plaats, maar vertoond ook hier een daling van ‒19,8 in groeicijfers. Het marktaandeel is 13,8 procent. Aegis is derde met een aandeel van 9,6, gevolgd door Publicis met 9,2. Dan volgen Omnicom (8,7) en Havas (2,9).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in