Overslaan en naar de inhoud gaan

Mislukte deal met D&D kost Tros 11 miljoen

De mislukte samenwerkingsovereenkomst van de Tros met tv-productiebedrijf D&D gaat de omroep rond 11 miljoen euro kosten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt weekblad Nieuwe Revu. De Tros-leiding en ondernemingsraad (OR) willen niet reageren op het verhaal.

related partner content for mobile comes here

Samen met D&D wilde de TROS een nieuwe productiemaatschappij oprichten onder de naam Diomedea (Latijn voor albatros). Maar dat mocht niet van het Commissariaat voor de Media. De OR eiste vervolgens dat alle afspraken met D&D teruggedraaid zouden worden.

De TROS-directie zegde dat toe, maar de OR beweert nu toch over informatie te beschikken waaruit blijkt dat wordt onderhandeld over een schadevergoeding van 11 miljoen euro. De schadeovereenkomst zou er op neerkomen dat D&D tot 2011 de garantie krijgt voor ongeveer 11 miljoen aan programma's te maken voor de Tros. Volgens Nieuwe Revu vindt de OR deze zogenoemde outputdeal totaal onnodig omdat er in de aanvankelijke overeenkomst voldoende aanknopingspunten zouden staan om schadeclaims van D&D af te wijzen.

Tros-directeur en -voorzitter Karel van Doodewaerd beraadt zich momenteel op zijn positie. Ook werd bekend dat Bob Bartelds per direct is benoemd tot ad interim operationeel-directeur van de Tros. Bartelds is benoemd voor een periode van zes maanden en gaat zich vooral richten op de aansturing van het omroepbedrijf. Hij werkte eerder bij Sijthoff Pers en vanaf 1991 was hij werkzaam bij Spencer Stuart Executive Search Consultants.

Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in