Overslaan en naar de inhoud gaan

Smiths-chips komen terug in nieuw jasje

PepsiCo heeft het zoutjesmerk Smiths nieuw leven ingeblazen door middel van nieuwe chips-zakken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft het zoutjesmerk Smiths nieuw leven ingeblazen door middel van nieuwe chips-zakken.

related partner content for mobile comes here

Steven de Cleen, partner en strategiedirecteur van designbureau die de nieuwe vormgeving heeft ontworpen: 'Na de overname door PepsiCo en de verandering van Smiths chips in Lay's chips, was de consument de merknaam Smiths een beetje vergeten. Terwijl het merk nog wel, weliswaar bescheiden, op de zakjes van alle zoutjes stond vermeld. Met de nieuwe verpakkingen staat Smiths weer overeind als merk.'

PepsiCo zal Smiths duidelijker positioneren als moedermerk van zoutjes zoals onder meer Wokkels, Bugles, Hamka's, Mama Mia's en de klassieke Nibb-its.

PROUDdesign ontwierp het design van alle varianten en het nieuwe Smiths-logo. Er werd naar het verleden gekeken. Het logo moet vertrouwd aanvoelen, maar wel eigentijds zijn, aldus Bart de Rooy, partner en creatief directeur.

'Voor het merklogo hebben we de bekende Smiths "krakeling" teruggehaald. Het logo verbeeldt en fungeert ook als de bron waaruit alle varianten zijn ontstaan. Vandaar dat het op de onderste helft van de verpakking staat, in plaats van bovenaan, om de bekende varianten volop de ruimte te geven.'

De schap- en handwaarde zijn uitvoerig getest. De Cleen: 'Omdat de 30 varianten nu meer in lijn liggen en ze qua verpakkingsbeeld ook meer overeenkomen, is meer familierelatie en dominantie gecreëerd.'

De plaats van het logo moet ervoor zorgen dat het goed opvalt. De Rooy: 'Chipszakken deuken vooral aan de bovenkant vaak in. Het resultaat is dat de variantnaam en het Smiths-merk altijd goed opvallen.

'Tests hebben verder aangetoond dat de nieuwe verpakkingen opvallender zijn, meer een merkfamilie vormen en toch vooral individueel beter gewaardeerd worden. Verder zijn de nieuwe zakjes veel aansprekender op productniveau door smakelijke fotografie,' aldus De Rooy. 'De nieuwe Smiths range is volwassener en heeft veel meer kwaliteit die past bij een A-merk.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in