Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma trekt stekker uit Yes

De oplage van het weekblad daalde in het tweede kwartaal van 2010 drastisch ten opzichte van het jaar daarvoor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het weekblad Yes houdt per 1 januari aanstaande op te bestaan. De directie van Sanoma Uitgevers ziet niet genoeg winstpotentieel meer in de titel. De totaal betaalde gerichte oplage bedroeg in het tweede kwartaal van vorig jaar 49.047 exemplaren. Dit jaar heeft de titel in dezelfde periode nog maar een oplage van 42.783, een daling van 13 procent.

related partner content for mobile comes here

Eind december 2010 verschijnt het laatste nummer. Het was volgens de COO Print van Sanoma, Henk Scheenstra, een lastige beslissing. Maar de druk op de tijdschriftenmarkt vraagt volgens Scheenstra om focus in het portfolio. ‘Daardoor hebben we deze keuze helaas moeten maken.’

Yes, vrouwenweekblad voor en over twintigers, heeft 24 jaar bestaan. Het laatste nummer wordt Yes 52 van 2010; dit nummer ligt 24 december in de winkel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in