Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma herstructureert portfolio glossy merken

Beau Monde, Marie Claire en Nouveau krijgen een plek in het vrouwenportfolio, voor Grazia wordt een koper gezocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma kondigt vandaag aan dat zij haar vier glossy merken Beau Monde, Grazia, Marie Claire en Nouveau opnieuw inricht. Dit om de titels beter te laten aansluiten bij het vrouwenportfolio en een sterkere positie te realiseren binnen entertainment. De performance van de glossy merken van het mediabedrijf loopt niet in lijn met de ontwikkeling van de vrouwenmerken binnen Sanoma, die allen een marktleidende positie bekleden. Sanoma gaat daarom het glossy portfolio opnemen in het vrouwenportfolio en een focus aanbrengen op entertainment.

related partner content for mobile comes here

Louise van Nispen, Domain Director Women: ’Door het glossy portfolio opnieuw in te richten sluiten deze merken beter aan bij het vrouwendomein. Ook behalen we de synergie die we met SBS willen bereiken op het gebied van entertainment en anticiperen we op de ontwikkelingen in de markt.’

Beau Monde, Marie Claire en Happy in Shape krijgen één contentredactie onder leiding van hoofdredacteur Claudia Straatmans. Deze gaat zich richten op content productie met een focus op beauty, lifestyle en entertainment. Ook komt er meer samenwerking met Veronica Magazine en Shownieuws op het gebied van entertainment. Doel is een marktleidende (video first) positie.

Beau Monde hoofdredacteur Ellen Litz heeft inmiddels een overstap gemaakt naar Sanoma-dochter Mood for Magazines als Chef LINDA. specials.

Grazia en Nouveau
Licentietitel Grazia heeft voor Sanoma de minst sterke aansluiting bij de vrouwenmerken. Hiervoor is besloten om deze titel ergens anders onder te brengen. De verbinding tussen Nouveau en het vrouwenportfolio wordt juist aangehaald. Deze titel verhuist naar Hoofddorp.

Als gevolg van de wijzigingen en het ontstaan van nieuwe functies worden naar verwachting vier medewerkers boventallig binnen de glossy merken. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in