Sanoma herstructureert portfolio glossy merken
Sanoma kondigt vandaag aan dat zij haar vier glossy merken Beau Monde, Grazia, Marie Claire en Nouveau opnieuw inricht. Dit om de titels beter te laten aansluiten bij het vrouwenportfolio en een sterkere positie te realiseren binnen entertainment. De performance van de glossy merken van het mediabedrijf loopt niet in lijn met de ontwikkeling van de vrouwenmerken binnen Sanoma, die allen een marktleidende positie bekleden. Sanoma gaat daarom het glossy portfolio opnemen in het vrouwenportfolio en een focus aanbrengen op entertainment.
Louise van Nispen, Domain Director Women: ’Door het glossy portfolio opnieuw in te richten sluiten deze merken beter aan bij het vrouwendomein. Ook behalen we de synergie die we met SBS willen bereiken op het gebied van entertainment en anticiperen we op de ontwikkelingen in de markt.’
Beau Monde, Marie Claire en Happy in Shape krijgen één contentredactie onder leiding van hoofdredacteur Claudia Straatmans. Deze gaat zich richten op content productie met een focus op beauty, lifestyle en entertainment. Ook komt er meer samenwerking met Veronica Magazine en Shownieuws op het gebied van entertainment. Doel is een marktleidende (video first) positie.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Beau Monde hoofdredacteur Ellen Litz heeft inmiddels een overstap gemaakt naar Sanoma-dochter Mood for Magazines als Chef LINDA. specials.
Grazia en Nouveau
Licentietitel Grazia heeft voor Sanoma de minst sterke aansluiting bij de vrouwenmerken. Hiervoor is besloten om deze titel ergens anders onder te brengen. De verbinding tussen Nouveau en het vrouwenportfolio wordt juist aangehaald. Deze titel verhuist naar Hoofddorp.
Als gevolg van de wijzigingen en het ontstaan van nieuwe functies worden naar verwachting vier medewerkers boventallig binnen de glossy merken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid