Overslaan en naar de inhoud gaan

Richtlijnen voor kortingscodewebsites

Zanox-M4N hanteert vanaf vandaag als eerste affiliate netwerk richtlijnen voor kortingscodewebsites. De regels moeten onduidelijke en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Regelmatig stuiten consumenten op kortingscodes die niet meer geldig zijn, of worden ze direct verwezen naar de site van de adverteerder zonder dat ze een kortingscode te zien krijgen. Met wil Zanox-M4N deze situaties uitbannen, de markt van kortingscode-uitgevers professionaliseren en de toegevoegde waarde van deze sites waarborgen voor consumenten en adverteerders.

related partner content for mobile comes here

De spelregels voor kortingscodewebsites zijn opgesteld in samenwerking met de partners van Zanox-M4N en gebaseerd op regelgeving die het IAB in 2010 invoerde voor de Britse markt. Aanbieders van kortingscodes zullen zich vanaf nu moeten houden aan duidelijk omschreven voorwaarden. Zo is het niet toegestaan om niet-bestaande codes aan te bieden. Bestaande kortingscodes moeten de actie, de voorwaarden en de activeringsdatum bevatten. Bovendien moeten verlopen codes direct van de site verwijderd worden.

Wanneer een kortingscodewebsite na drie waarschuwingen in overtreding blijft, wordt deze uit het Zanox-M4N netwerk geweerd. Daardoor kunnen dergelijke websites geen inkomsten meer genereren met kortingscodepromoties van adverteerders uit het Zanox-M4N netwerk. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat deze promotierichtlijnen de “consumer journey” zullen verbeteren en de shopbeleving bij consumenten zullen veraangenamen’, aldus Lauri Koop, managing director van Zanox-M4N.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in