Red Cell kandidaat Vodafone-account
Vodafone beslist na de laatste creatieve presentaties van Red Cell en de bureaus die al voor Vodafone werken JWT (ook WPP) en Wieden & Kennedy. Vodafone's marketingdirecteur Neil Simpson heeft Red Cell gevraagd ook plannen te presenteren. David Wheldon, bij WPP verantwoordelijk voor Vodafone, heeft twee teams samengesteld. Eén van JWT, onder leiding van Nick Bell, het ander is van Red Cell.
Simpson zegt dat het niet gaat om een ‘formele’ pitch en dat de uitkomst Wieden & Kennedy’s positie als lead agency niet zal aantasten. Maar de creatieve ‘opdracht’ kan WPP een toppositie op het hele account opleveren, aldus Brandrepublic.
Het account is 375 miljoen euro waard. Vodafone is de afgelopen jaren in Groot-Brittannië vaak van bureau geswitcht. Begin 2001 ging het account van BMP DDB naar WCRS. In mei 2002 verloor WCRS het account aan JWT. W&K werd in mei 2001 aangewezen als Vodafone’s mondiale creatieve bureau.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid