Overslaan en naar de inhoud gaan

Red Cell kandidaat Vodafone-account

De positie van Wieden & Kennedy (Amsterdam) als internationale lead agency van Vodafone lijkt onder druk te komen, nu het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vodafone beslist na de laatste creatieve presentaties van Red Cell en de bureaus die al voor Vodafone werken JWT (ook WPP) en Wieden & Kennedy. Vodafone's marketingdirecteur Neil Simpson heeft Red Cell gevraagd ook plannen te presenteren. David Wheldon, bij WPP verantwoordelijk voor Vodafone, heeft twee teams samengesteld. Eén van JWT, onder leiding van Nick Bell, het ander is van Red Cell.
Simpson zegt dat het niet gaat om een ‘formele’ pitch en dat de uitkomst Wieden & Kennedy’s positie als lead agency niet zal aantasten. Maar de creatieve ‘opdracht’ kan WPP een toppositie op het hele account opleveren, aldus Brandrepublic.

related partner content for mobile comes here

Het account is 375 miljoen euro waard. Vodafone is de afgelopen jaren in Groot-Brittannië vaak van bureau geswitcht. Begin 2001 ging het account van BMP DDB naar WCRS. In mei 2002 verloor WCRS het account aan JWT. W&K werd in mei 2001 aangewezen als Vodafone’s mondiale creatieve bureau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in