Overslaan en naar de inhoud gaan

QR-codes onbekend maar bemind

Volgens Amerikaans onderzoek hebben 3 op de 10 consumenten geen idee wat een QR-code inhoudt. Toch zijn gebruikers min of meer tevreden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Strategisch marketingbureau Russell Herder deed onderzoek onder 500 consumenten . 72 procent van deze consumenten zegt weleens een QR-code te hebben gezien. 30 procent weet echter niet wat het is. Van de consumenten die regelmatig mobiel internet gebruiken, weet 20 procent niet wat een QR-code is.

related partner content for mobile comes here

Zijn QR-gebruikers eigenlijk tevreden over de mogelijkheden, of is het eens maar nooit meer? Vier van de vijf consumenten die weleens een QR-code hebben gescand, doen dat meer dan eens. Echter, slechts 31 procent meent dat de beloning na het scannen overeen komt met de verwachtingen.
52 procent zegt soms tevreden te zijn, 17 procent vindt het eigenlijk zonde van de tijd.

Consumenten die regelmatig QR-codes scannen, zijn over het algemeen jonger. Vanaf 35 jaar wordt het een stuk minder.

Toch blijkt het merendeel geïnteresseerd: van de mensen die weten wat een QR-code is, en ook een smartphone hebben, wil 54 procent het binnenkort weleens proberen.

Mannen
Nu is het onderzoek van Russell Herder niet heel erg representatief. Ander onderzoek, verricht door comScore MobiLens, laat zien dat in juli 2011 14 miljoen Amerikaanse smartphone-bellers (dat is 6,2 procent van het totale Amerikaanse mobiele publiek) weleens een QR-code hebben gescand. De onderzoekers zagen dat een QR-scanner veelal van het mannelijke geslacht was (60,5 procent), tussen de 18 en 34 (53,4 procent), en, let op, een gemiddeld inkomen had van 100.000 dollar of meer (36,1 procent)!

Daarbij: van de groep 18 tot 24 zou 36 procent meer dan gemiddeld een QR-code scannen. En mensen met een inkomen van tussen de 75.000 en 100.000 dollar zouden 18,6 procent meer dan gemiddeld QR-codes scannen.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in