Friesland Bank Radioadverteerder van het Jaar
Friesland Bank is uitgeroepen tot Radioadverteerder van het Jaar 2011. Dat gebeurde donderdagavond bij de RAB Radio Awards 2011. Met Friesland Bank waren ook Albert Heijn en Pearle genomineerd voor die titel. De jury, onder leiding van Ruud de Langen, oordeelde dat Friesland Bank een jonge radioadverteerder is, die in een voor de financiële sector lastige tijd, direct zeer krachtig aanwezig was. De jury: ‘Met een eigen tone of voice, warm en persoonlijk maar met veel zelfreflectie door combinatie van “Snelle business man” en “Friese nuchterheid”.
Daarnaast werden uit tien genomineerden, drie vakprijzen uitgereikt: Goud, Zilver en Brons:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Goud: Albert Heijn - Zomerhits campagne
Zilver: Sony Pictures Holland Releasing – Smurfercials (De Smurfen – film)
Brons: Domino’s Pizza NL - #039;s%20Pizza%20Hawai%20Special.wav" title="Domino’s Hawaï Pizza">Domino’s Hawaï Pizza
Nominatie: Binck Bank - De beurs wacht niet campagne
Nominatie: De Pers - Citaten campagne
Nominatie: Interpolis - Vakantiepreventie
Nominatie: KPN - Hans en Grietje
Nominatie: Pearle - Rode ogen
Nominatie: RAB - Zet de radio uit
Nominatie: Unox Knaks - Stoepkrijt campagne
Brons, zilver en goud worden beloond met radiozendtijd ter waarde van respectievelijk 10 duizend, 25 duizend en 50 duizend.
Non-profit
Voor het eerst werd er dit jaar ook een vakprijs uitgereikt in de categorie Non-profit. De Gouden award ging daarbij naar Fonds Slachtofferhulp voor de commercial ‘Aanranding, Geweld’. Nominaties waren er in de categorie voor Alzheimer Nederland (Sinterklaas, Stem uit radio) en Sire, Stichting Ideële Reclame (Kinderen in een scheiding).
Uit zes genomineerden koos het Nederlandse publiek ook nog een winnaar: Ohra met de radiocommercial voor autoverzekeringen ‘Bom in eend’. Het is voor de tweede keer dat de publieksprijs werd uitgereikt. Om de verkiezing nationale bekendheid te geven werd een grootscheepse radiocampagne uitgezonden. Maar liefst 32 procent van de stemmen die werden uitgebracht, was voor Ohra. De overige genomineerden waren:
Cup-a-Soup - Boze mensen manager
Koninklijke Gazelle - Proefrit
Pearle - Rode ogen
Unox Soep - Drukke maandag
Wereld Natuur Fonds – Natuurverdubbelaar
Alle door de vakjury genomineerde commercials kunnen hier worden beluisterd. De publieksnominaties hier.
Nieuws en achtergrond over het nieuwe Nationaal Luister Onderzoek vindt u hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid