Overslaan en naar de inhoud gaan

Friesland Bank Radioadverteerder van het Jaar

De jury: ‘Warm en persoonlijk maar met veel zelfreflectie.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Friesland Bank is uitgeroepen tot Radioadverteerder van het Jaar 2011. Dat gebeurde donderdagavond bij de RAB Radio Awards 2011. Met Friesland Bank waren ook Albert Heijn en Pearle genomineerd voor die titel. De jury, onder leiding van Ruud de Langen, oordeelde dat Friesland Bank een jonge is, die in een voor de financiële sector lastige tijd, direct zeer krachtig aanwezig was. De jury: ‘Met een eigen tone of voice, warm en persoonlijk maar met veel zelfreflectie door combinatie van “Snelle business man” en “Friese nuchterheid”.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast werden uit tien genomineerden, drie vakprijzen uitgereikt: Goud, Zilver en Brons:

Goud: Albert Heijn -
Zilver: Sony Pictures Holland Releasing – (De Smurfen – film)
Brons: Domino’s Pizza NL - ;s%20Pizza%20Hawai%20Special.wav" title="Domino’s Hawaï Pizza">Domino’s Hawaï Pizza

Nominatie: Binck Bank - De beurs wacht niet campagne
Nominatie: De Pers - Citaten campagne
Nominatie: Interpolis - Vakantiepreventie
Nominatie: KPN - Hans en Grietje
Nominatie: Pearle - Rode ogen
Nominatie: RAB - Zet de radio uit
Nominatie: Unox Knaks - Stoepkrijt campagne

Brons, zilver en goud worden beloond met radiozendtijd ter waarde van respectievelijk 10 duizend, 25 duizend en 50 duizend.

Non-profit
Voor het eerst werd er dit jaar ook een vakprijs uitgereikt in de categorie Non-profit. De Gouden award ging daarbij naar Fonds Slachtofferhulp voor de ‘Aanranding, Geweld’. Nominaties waren er in de categorie voor Alzheimer Nederland (Sinterklaas, Stem uit radio) en Sire, Stichting Ideële Reclame (Kinderen in een scheiding).

Uit zes genomineerden koos het Nederlandse publiek ook nog een winnaar: Ohra met de voor autoverzekeringen ‘Bom in eend’. Het is voor de tweede keer dat de publieksprijs werd uitgereikt. Om de verkiezing nationale bekendheid te geven werd een grootscheepse radiocampagne uitgezonden. Maar liefst 32 procent van de stemmen die werden uitgebracht, was voor Ohra. De overige genomineerden waren:

Cup-a-Soup - Boze mensen manager
Koninklijke Gazelle - Proefrit
Pearle - Rode ogen
Unox Soep - Drukke maandag
Wereld Natuur Fonds – Natuurverdubbelaar

Alle door de vakjury genomineerde commercials kunnen worden beluisterd. De publieksnominaties .

Nieuws en achtergrond over het nieuwe Nationaal Luister Onderzoek vindt u .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in