Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-stunt: Interbest laat journalisten hun eigen foto pixelen in pepernoten

Ode aan de ‘smaakmakers van 2016’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Interbest heeft een bijzondere ode uitgebracht zijn relaties uit de journalistiek, bij mediabureaus en adverteerders.

related partner content for mobile comes here

Het heeft 75 ‘smaakmakers van 2016’ een grote zak met pepernoten laten bezorgen in de kleuren wit, donkerbruin, naturel en lichtbruin. Iedere pepernoot is een pixel. Tezamen vormen ze, 2110 stuks in totaal, de afbeelding van de betreffende smaakmaker.

Rijmen en dichten

De naam van het Interbest, bureau in buitenreclame, werd voor de actie omgedoopt tot Sinterbest. Uiteraard kregen de relaties een passend gedicht meegestuurd met zinnen als:

‘Na het leggen van die nootjes
een-en-twintig-honderd-tien
zullen je collega’s samen
met de monden vol beamen
“hij heeft er van zijn leven nooit
zo lekker uitgezien.”

Langsbrengen

De PR-actie is in samenwerking met Being There bedacht en uitgevoerd. Alle 75 zakken werden persoonlijk langsgebracht. Op de openingsfoto is het pepernoten-portret van Adformatie-redacteur Maarten Hafkamp aardig gevorderd.

Radio 538 was als eerste klaar:

: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in