Papieren krant en krant online even populair


Gisteren hadden we nog een bericht dat digitale kranten geen bedreiging zijn voor papieren kranten, vandaag is het al weer anders.
Managers en professionals lezen hun krant steeds vaker op internet. Dit blijkt uit de nieuwste ICT Barometer van Ernst&Young, waarvoor 606 directeuren/managers en professionals zijn ondervraagd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De opmars van de digitale editie van het dagblad blijkt overduidelijk uit het onderzoek. Respondenten tussen 20 en 35 jaar lezen relatief vaak digitale dagbladen, terwijl respondenten ouder dan vijftig jaar relatief vaak (betaalde) papieren dagbladen lezen.
Het bereik van (gratis) dagbladsites is vergelijkbaar met die van papieren dagbladen: circa zestig procent. Betaalde, papieren dagbladen worden wel frequenter gelezen dan online dagbladen.
Slechts een klein deel van de ondervraagden (twaalf procent) maakt wel eens gebruik van een betaalde dagbladsite.
Het digitale dagblad vormt op termijn wel degelijk een bedreiging voor het papieren dagblad, vindt E&Y: dertien procent van de abonnementhouders geeft nu al aan dat de komst van digitale dagbladen een reden is om het papieren abonnement op te zeggen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid