Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv in de taxi van KPN

Begin 2006 starten KPN TV en Faster Media een pilot met Taxi-TV in tweehonderd taxi's verdeeld over de vier grote steden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin 2006 starten en een pilot met Taxi-TV in tweehonderd taxi's verdeeld over de vier grote steden.

related partner content for mobile comes here

Tijdens de pilot kunnen passagiers zowel voorgeprogrammeerde content als live televisie kijken tijdens een taxirit. Ook gaat KPN verder onderzoek doen naar de technische mogelijkheden voor TV in de taxi via UMTS of Wi-Fi.

Mooi alibi om geen nietszeggend gesprek te hoeven voeren met de chauffeur.

KPN heeft onderzoek gedaan en per dag zitten meer dan 1,5 miljoen passagiers gemiddeld 15 minuten in een taxi. Taxipassagiers vormen een welgestelde en actieve doelgroep met een gemiddelde leeftijd tussen 25 en 55 jaar.

Het bieden van infotainment voor zowel zakelijke taxigebruikers als uitgaanspubliek biedt veel mogelijkhe-den voor zowel aanbieders van content als voor adverteerders.

Wederom een voorbeeld van het hyperige dus...

De pilot start begin januari 2006 en zal ongeveer een jaar duren. Tijdens deze periode zal KPN de digitale TV ontvangers voor de tweehonderd taxi's leveren.
Faster Media levert in eerste instantie voorgeprogrammeerde content voor de taxigebruikers. Deze informa-tie wordt afgewisseld door een reclameblok waarin o.a. KPN zal adverteren. Gedurende twee maanden van de pilot vormt het uitzenden van live televisie van KPN onderdeel van de pilot.

Taxireizigers kunnen dan direct het actuele nieuws of de grote (sport)evenementen in de taxi kijken. KPN zal tijdens de proef eveneens gebruik maken van de mogelijkheid om op de buitenkant van de taxi's te ad-verteren.

Faster Media levert de taxiconcessies; zij heeft contracten met ca. 5.000 taxi's door heel Nederland. De ex-ploitant plaatst al ruim 5 jaar reclame op de buitenzijde van deze taxi's.

De keuze om in de 4 grote steden te beginnen met testen van het narrowcasting concept wordt ingegeven door een voorkeur van de adverteerder. Op termijn zal Taxi-TV uitgebreid worden naar de concessies in andere steden.

Ludolf Rasterhof, directeur TV van KPN zegt: 'KPN zet met Taxi-TV belangrijke stappen in de uitrol van de TV strategie; TV kijken waar, wat en wanneer je wilt. '

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in